خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران:

جایگاه علمی ایران بعد از انقلاب تثبیت شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۹۰۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: بعد از انقلاب وظیفه دانشگاه‌ها این شد که با تربیت نیروی انسانی کارآمد بتوانند جای خارجی‌‌ها را در کشور بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نظام ما جایگاه تثبیت شده‌ای پیدا کرده و با توجه به تحریم‌ها و تنگناهای که پیش پای انقلاب اسلامی ما وجود داشته، توانستیم به دستاوردهای خوبی برسیم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی آنچه که در کشور داریم دانشگاه‌های ما نیز دچار تحول شدند.

وی در ادامه توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما در دهه شصت کمبود نیروی تحصیل کرده در کشور داشتیم در حالی که کارشناسان پزشکان خارجی در کشور ما فعالیت می‌کردند و بعد از انقلاب از آنها خواسته شد کشور را ترک کنند. از این رو وظیفه دانشگاه‌ها این شد که با تربیت نیروی انسانی کارآمد بتوانند جالی نیروهای خارجی را بگیرند، در اوایل دهه هفتاد دانشگاه‌های ما موفق شدند نیروی تحصیل کرده را به جامعه تزریق کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان ما تحصیل‌کرده دانشگاه‌های داخل بوده‌اند. در یک دوره زمانی و در دهه هفتاد بحث توسعه پژوهش اهمیت یافت از این رو دانشگاه‌های ما بحث توسعه پذیری پژوهش پرداختند و این اقدام از طریق دانشجویان ارشد و دکترا شروع شد و توانستیم بعد از ۱۲ تا ۱۳ سال صاحب جایگاه علمی یا یک رتبه علمی در جهان باشیم. پس از آن در سال‌های بعد این جایگاه علمی رفته رفته افزایش یافت.

غلامی اظهار داشت: مرحله سوم رشد علمی بعد از انقلاب بحث کاربست علمی بود، به تعبیر دیگر به این مساله پرداختیم که دستاوردهای علمی چقدر مورد بهره‌برداری در جامعه قرار می‌گیرد؟ ما این اقدامات را از اوایل دهه نود شروع کردیم تا به سمت کاربردی شدن نتایج تحقیقات برویم و اصل شروع آن از مراکز دانشگاهی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز