خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحِ چرایی ورود ضابطان قضایی به دانشگاه تهران/ ارائه گزارش‌هایی به دفتر مقام معظم رهبری و رؤسای سه قوه درباره چگونگی تحقق مطالبات دانشجویان/ باید به اداره بهتر کشور کمک کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۱۹

رییس دانشگاه تهران درباره چرایی ورود ضابطان قضایی به این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

«محمود نیلی احمد آبادی» رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره خبر منتشره در کانال شورای صنفی دانشجویان کشور مبنی بر ورود نیروهای لباس شخصی به دانشگاه و تفتیش برخی دانشجویان توضیح داد:‌ اصل خبر این است، ضابطان قضایی که به دانشگاه وارد شدند، حکم دادگاه را داشتند و از همین رو به دانشگاه آمدند و خواستند اتاق یکی از دانشجویان را بازرسی کنند و البته با حضور حراست این کار انجام شد.

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: ما در مقابل حکم قضایی نمی‌توانیم کاری کنیم، اما اینکه لباس شخصی سرخود آمده و وارد خوابگاه شده باشد، این گونه نیست.

نیلی در پاسخ به این سوال که ورود ضابط قضایی به دانشگاه به چه دلیل بوده است؟ گفت: در حوادث اخیر ظاهرا قوه قضاییه راجع به یکی دو نفر از دانشجویان اقداماتی داشته است.

دانشجو گروه بیدار و با وجدان جامعه است

رییس دانشگاه تهران درباره سیر جنبش دانشجویی در کشور گفت: دانشجو به خاطر روحیه پرسشگری و جنبه بی‌طرفی که دارد، یک گروه بیدار و با وجدان جامعه است که می‌تواند کمک‌های زیادی به جامعه کند.

نباید با بیان نظرات مقابله شود

نیلی با تاکید بر اینکه همه پذیرفته‌اند، سوال و بیان نظر کار خوبی است و نباید با آن مقابله خاصی صورت گیرد، گفت: دانشگاه محلی برای ارائه نظریات است تا افراد در یک محیط با حداقل تنش نظرات خود را بگویند و این مهم ظرفیت خیلی بزرگی به وجود می‌آورد. به عنوان مثال اگر اشکالی باشد، مسئولان متوجه آن اشکال می‌شوند و سعی می‌کنند آن را رفع کنند. اگر دانشجو برداشت اشتباهی از موضوع دارد، در کنار همه این موضوعات می‌تواند برداشتش را اصلاح کند.

رسیدگی به تقاضاهای مشروع و منطقی دانشجویان

رییس دانشگاه تهران در ادامه درباره رسیدگی به مطالبات دانشجویان و در میان گذاشتن آنها با مسئولان گفت: برخی مطالبات دانشجویان به صورت صنفی است که با آنها در این رابطه جلساتی داریم و سعی می‌کنیم، تقاضاهای مشروع و منطقی آنها را در حد وسع دانشگاه رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: برخی مطالبات هم مثل بهبود وضعیت اقتصادی، شرایط اجتماعی و مسائلی از این دست مطالبات ملی است. ما خوشه‌های مشورتی و فکری متعددی مثل خوشه سرمایه اجتماعی و اقتصاد کلان داریم که اکنون  روی آنها کار می‌کنیم.

باید به اداره بهتر کشور کمک کنیم

نیلی با بیان اینکه مطالبات دانشجویان خواسته کل جامعه است، گفت:‌ مطالباتی که عنوان می‌شود، موضوعاتی نیست که صرفا دانشجویان بخواهند، بلکه خواسته کل جامعه است. اساتیدی که در این حوزه تحقیق و مطالعه کردند، دور هم جمع می‌شوند و سعی می‌کنند، راهکارهایشان را به دستگاه‌های دولتی و مقامات ارائه دهند. ما هم همه گزارش‌ها را تهیه می‌کنیم و به دفتر مقام معظم رهبری و رؤسای سه قوه می‌فرستیم.

رییس دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت:‌ دانشگاه تهران همواره مسائل جامعه را رصد می‌کند و با استفاده از ظرفیت علمی همه دانشگاه‌ها و نه فقط دانشگاه تهران سعی دارد، راهکار ارائه کند. انشاالله کمک کنیم کشور بهتر از این اداره شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز