خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

خواستار اقدامات مضاعف در حوزه گمرک هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۲۹۵

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: از مسئولان استان اردبیل خواستار اقدامات مضاعف در حوزه گمرک هستیم تا شاهد تسهیل تردد مرزنشینان دو کشور ایران و آذربایجان در مرزها باشیم.

به گزارش ایلنا،‌ سردار قاسم رضایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان اردبیل، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و مرزبانی گفت: امروز مدیون شهدا هستیم، آنهایی که فداکاری کردند و امنیت مطلوب را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به تهدیدات و فتنه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: ۴۰ سال از عمر باشکوه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، دشمن طی این مدت به دنبال ایجاد فتنه و توطئه بوده که با توکل به خداوند و راهنمایی های داهیانه و حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بصیرت و هوشیاری مردم، نقشه ها و توطئه های آن ها خنثی شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا به فتنه آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در آبان ماه، فتنه عمیقی اتفاق افتاد که مردم با فرمانده معظم کل قوا همسو شدند و به فرمان ولایت برای مقابله با توطئه ها لبیک گفتند.

سردار رضایی مولفه های خنثی کردن توطئه ها را مهم برشمرد و بیان کرد: محور ولایت و تبعیت از ولایت بر اساس آیین الهی دو مولفه تأثیرگذار در ناکام گذاشتن فتنه گران بود که به سرانجام رسید و همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت پلیس، وی امنیت پایدار مرزهای کشور را مدیون خون شهدا دانست و گفت: شهید "مرحمت بالازاده" با داشتن ۱۳ سال سن، تابع محض ولایت و امامت بود و ما برای گرامی داشت یاد و خاطره این شهید، هنگ مرزی گرمی را به نام شریف این شهید مزین کردیم بنابراین باید منش و معنویت شهدا را الگو قرار دهیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

سردار رضایی به مرزهای ایران با کشور آذربایجان اشاره کرد و افزود: ۳۶۹ کیلومتر با کشور آذربایجان مرز مشترک داریم و روابط حسنه است و هیچ گونه تنش مرزی بین دو کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم ساعت کار گمرکات و بازارچه های مرزی را افزایش دهیم، تأکید کرد: از ارتقاء مسیرهای ریلی "باری و مسافری" استان استقبال می کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: از مسئولان استان اردبیل خواستار اقدامات مضاعف در حوزه گمرک هستیم تا شاهد تسهیل تردد مرزنشینان دو کشور ایران و آذربایجان در مرزها باشیم.

بنابراین گزارش، در پایان مراسم سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا از تلاش های سردار "هوشنگ حسینی" قدردانی و سرهنگ "سید شاهین اسمعیلی" را به عنوان فرمانده مرزبانی استان اردبیل معرفی و منصوب کرد.

گفتنی است، شهید "مرحمت بالازاده" در ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۴۹ در روستای "گرمی" چشم به جهان گشود و در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و در ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزایر جنوب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و امروز پادگان هنگ مرزی "گرمی" با حضور فرمانده مرزبانی ناجا به نام شهید والامقام "مرحمت بالازاده" نام گذاری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز