خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

«حفاظت از جان مردم» از ارزشمندترین کارهاست

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۶۲

فرمانده ناجا گفت: ترافیک یک موضوع ملی است و برخی افراد تصور نکنند که اگر ترافیک و تصادفات افزایش پیدا می‌کنند، صرفا نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در رزمایش طرح زمستانی گفت: از پلیس راهور ناجا، پلیس راه در استانهای سراسر کشور سازمان امداد و نجات هلال احمر اورژانس کشور، وزارت راه و شهرسازی تشکر می کنم. فعالیتهای شما یکی از بهترین اعمال است و تمام سعی بر. این است که کمترین تلفات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از ارزشمندترین کارها حفاظت از جان مردم است و بدانید که یک کار بسیار ارزشمند و خداپسندانه و مردمی را انجام می دهید.

فرمانده ناجا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید از تکنولوژی روز و نوآوریها و همه تجهیزات و امکانات برای کاهش تصادفات و جان باختگان بهره بگیریم، رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید تعداد جان باختگان به حداقل برسد و حتی یک نفر هم زیاد است.

وی ادامه داد: حدود ۱۷ هزار جان باخته آمار زیادی است، البته نسبت به سنوات گذشته کاهش داشتیم در حالی که تعداد خودرو افزایش پیدا کرده و سفرها افزایش داشته اما باید همه دستگاه ها و دولت برای کاهش تصادفات کمک کنند و عوامل را برطرف کنیم، مشکلات صنعت خودروسازی، زیرساخت‌ها، دستگاه‌های امداد رسانی باید برای کاهش جان باختگان برطرف شود.

وی تاکید کرد: اما آنچه که بعد از عامل انسانی موثر است جاده های استاندارد و علایم مشخص و امداد رسانی به موقع است و باید تلاش کنیم تلفات را کاهش دهیم البته از آغاز سال تاکنون حدود ۱۰ درصد جمع تصادفات و ۳ درصد آمار جانباختگان کاهش پیدا کرده است، درحالی که ۲.۵ درصد افزایش سفر داشتیم. افقی که ما مشخص کردیم این است که طی چند سال آینده کاهش چشمگیر داشته باشیم تمام ظرفیت‌های مان را برای این امر مهم در نظر گرفتیم.

سردار اشتری تاکید کرد: ترافیک یک موضوع ملی است و برخی افراد تصور نکنند که اگر ترافیک افزایش پیدا می‌کند و تصادفات افزایش پیدا می کنند صرفا نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد البته نیروی انتظامی در راس پاسخ گویی به مردم است اما به یک عزم و اراده ملی برای کاهش تصادفات نیازمند هستیم البته بخشی از نقاط حادثه‌خیز که مکتوب اعلام کردیم توسط وزارت راه برطرف شده است.

وی ادامه داد: در بحث هوشمندسازی پلیس گامهای خوبی برداشته شده است، شعار امسال هفته نیروی انتظامی پلیس هوشمند، امین مردم است و این صرفا یک شعار نیست.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات خوبی در زمینه هوشمندسازی برداشته است. ارسال برخط جریمه به مردم به صورت پایلوت انجام شده، همچنین استفاده از تبلت برای کارشناسان تصادفات ترسیم کروکی و جلوگیری از تخلفات و جعل و سرعت عمل بعضا شروع شده است ما در حوزه های مختلف امیدوارم بتوانیم هوشمندسازی را انجام دهیم هر چقدر از تجهیزات استفاده کنیم می تواند سرعت و دقت ما را افزایش دهد و جایگزین نیروی انسانی ما شود.

وی ادامه داد: راننده ای که قانون را رعایت نمی کند به خانواده‌اش و خودروهای عبوری ظلم می کند اما در کمال ادب و مهربانی باید اعمال قانون صورت بگیرد یعنی اقتدار توام با رأفت و مهربانی و عدالت باشد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز