خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد:

باید امید را به جوانان برگرداند

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۲۸

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش روز دانشجو در این دانشگاه گفت: باید امید را به جوانان برگرداند و دانشگاه اولین جایی است که می‌توان این کار را کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم روز دانشجو با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه ازاد اسلامی، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، محمود رضا آقامیری رییس دانشگاه واحد تهران مرکز برگزار شد.

طهرانچی در این همایش اظهار داشت: این ایام یادآور بزرگی دانشجو و حرکت دانشجویی در کشور ماست. چهار ماه از کودتای ۲۸ مرداد گذشته بود که عزیزانی در دانشگاه تهران پرچم مبارزه با سلطه را به اهتزاز در آوردند. امروز من آمدم که بیشتر گوش باشم و بشنوم که چه باید کنیم؟ می‌دانیم که امروز ما از فضای گام اولیه می‌خواهیم به فضای گام دوم گذار کنیم. در گام اول نظام کلاس سالار بروکراتیک در دانشگاه غالب بود برای گام دوم باید الگوهای ذهنی و رفتاری گام اول کنار گذاشته شود و ما الگوهای جدید آینده را رقم بزنیم. سازمان‌ها سعی دارند  بر الگوهای خود باقی بمانند. مدیران دانشگاه آزادبدانند امروز ما برای دانشجو هستیم نه امیر دانشجو. مدیران دانشگاه بدانند که قرار است گام دوم را دانشجویان این سرزمین رقم بزنند. نگاه دانشگاه آزاد به تشکلها، کانون‌هاو کنشگران فعال باید تغییر کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی این یک سال تعداد کانون‌ها، نشریات و تشکل‌ها دو برابر شد و اما آنچه ما در دانشگاه نیاز داریم تغییر حاکم بر فرهنگ دانشگاه آزاد است. به نظرم در هفته آینده نشریات دانشجویی یک شماره ویژه برای نقد مدیریت قرار دهند زیرا معتقدم باید زبان و کلام دانشجو را شنید و باید از افق بلند جوانی که امروز در این فضای متکثر در قوام انقلاب و کشور حرکت می‌کند بهره جست.

طهرانچی عنوان کرد: بی شک حضور تشکل‌ها و کانون‌ها متحول کننده فضای فرهنگی است. امروز  بدانیم که مدیریت فقط باید زیرساخت را بسازد و تسهیلگر باشد و خود دانشجویان می‌دانند باید چه کاری کنند.

وی با اشاره به گزارش یک ساله از دانشگاه گفت: در یک سالی که گذشت تحول ساختاری در دانشگاه آزاد اولین گامی بود که برداشته شد. به عنوان مثال تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر در کنار معاونت علوم کشاورزی و پزشکی حرکتی جهت اهمیت دادن به علوم انسانی بود. زیرا بیش از ۶۵۰ هزار دانشجوی ما در این رشته تحصیل می‌کنند و این برای ما خیلی اهمیت دارد. در کنار اینها معاونت فناوری و نوآوری تشکیل شد و پژوهش‌ها را به معاون پژوهشی سپردیم. شعار ما امروز این است که باید در سراسر کشور به جای مدرک دادن؛ خروجی دانشگاه‌ها ایجاد شرکت‌های دانش بنیانِ حاصل از جوانان نوآور دانشگاه باشد.

طهرانچی افزود: ما اقتصاد هر شهر رابررسی و نقش هر جوان را در آن شناسایی کرده‌ایم که با معاونت علمی و صندوق نوآوری و در ذیل آن با صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگایی از ظرفیت جوانان در سراهای نوآوری بهره می‌بریم. برای ما اهمیت دارد که کلاس‌های درس محیطی عملی داشته باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چرا باید فقط به رشته پزشکی دکتری حرفه‌ای داد؟چرا نباید به رشته‌های عمرانی و کشاورزی دکتری تخصصی داد؟ ما در دانشگاه آزاد بنا نداریم مترجم سیستم‌هایی باشیم که برای ملت ما جز بداندیشی چیز دیگری ندارند. ما می‌توانیم با بدنه اندیشه‌های نو حرکتی برای خروج از رکود ایجاد کنیم. دانشگاه آزاد باید با نگاه نو به آموزش عالی یک انقلاب آموزشی داشته باشد. باید امید را به جوانان برگرداند و اولین جایی که می‌توان این کار را کرد دانشگاه است.

طهرانچی در خصوص عدم شرکت دانشجویان دانشگاه آزاد در جشنواره دانشجوی نمونه کشوری گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد شهروند درجه دو نیستند و چرا تعداد یک میلیون دانشجوی دانشگاه آزاد در این جشنواره حضور ندارند؟  

رییس دانشگاه آزاد در پایان گفت: ما این را حق دانشجویان دانشگاه آزاد می‌دانیم و از سال آینده حق دانشجویان آزاد است تا در انتخاب دانشجوی نمونه کشوری شرکت کنند.

در ادامه این برنامه از دانشجویان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز