خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

عدم تاب آوری کشور به دلیل غفلت از مخاطرات است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۸۶

رئیس مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد تاب آور، اما عمدتا علت عدم تاب آور بودن کشور ما به دلیل غفلت از مخاطرات است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در نشست تخصصی شهرهای زیست پذیر و تاب آور که در حاشیه چهارمین مراسم جایزه جهانی خشت طلایی برگزار شد، گفت: تاب آوری و هوشمند سازی دو بحث بسیار مهم برای شهرهای در حال توسعه هستند، تاب آوری اقتصادی، اجتماعی، سیاسی در کشور ما مطرح است و درکشور میزان تاب آوری باید تقویت شود.

کرمی محمدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد تاب آور اظهار داشت: عمدتا علت عدم تاب آور بودن کشور ما به دلیل غفلت از مخاطرات است‌. برای مثال زلزله از مخاطرات بسیار جدی در تهران است و وقتی با آن مواجه می شویم آسیب پذیری ما بالا می رود.

وی افزود: تاب آوری شهر تا حدود زیادی به عملکرد ما در گذشته باز می گردد.وقتی با یک بحران مواجه می شویم، می بینیم عکس العمل مردم به آن بسیار مخاطره آمیز است. برای مثال در زلزله ملارد، به رغم فاصله زیاد با تهران مردم به خیابان آمدند و فردای آن روز به دلیل آلودگی هوا و نه زلزله ۵۰ نفر فوت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز