خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی مطرح کرد:

کمبود 10 متری سرانه فضاهای خدماتی برای هر شهروند تهرانی/کمبودها در طرح تفصیلی تهران دیده نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۴۶

رئیس شورای‌شهر تهران گفت: سرانه فضاهای خدماتی برای هر شهروند اکنون در تهران ۵ متر است درحالیکه استانداردها ۱۵ متر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در همایش  آغاز به کار فعالیت شورایاران شهر تهران گفت: امروز برای مدیریت‌شهری تهران یک روز مهم و تاثیرگذار است. نهاد شورای محله براساس انتخابات شورایاری‌ها شکل گرفته و مویرگی‌ترین شریان مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است که تا عمق جامعه پیش می رود.

وی ادامه داد: باید شورایان را حلقه انتهایی حاکمیت از حلقه ابتدایی جامعه مدنی بنامیم که پیوند عمیقی بین حاکمیت و مردم ایجاد می‌کنند و باید قدر این مردم‌سالاری را بدانیم تا بتوانیم در چهل سال دوم کمک شایانی به توسعه شهرها کرد.

رییس شورای‌شهر تهران افزود: در گذشته جامعه مدنی یکی از تشکل‌های ریشه‌دار بوده و هیات‌های مذهبی از مهمترین مصداق‌های آن بوده‌اند. مفهوم جامعه سنتی ایران با هیات‌های مذهبی شکل می‌گرفته و اکنون شورایان علاوه بر اینکه آن نقش را می‌توانند بازی کنند در این امر انتخابات نیز رخ داده است

رییس شورای‌شهر تهران تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم شورای پنجم و شهرداری‌تهران بحث محله‌محوری است و باید به مشکلات محله‌ها نیز رسیدگی کرد، چراکه اگر به‌صورت مویرگی وارد نشویم نمی‌توانیم رضایت‌مندی برای مردم ایجاد کنیم که  این‌کار با مشورت شورایاران امکان‌پذیر است.

هاشمی گفت: کمبود فضاهای خدماتی از معضلات شهر تهران است؛ از جمله پمپ بنزین، ایستگاه آتش‌نشانی و فضای فرهنگی کوچک مقیاس و غیره از جمله مواردی است که در طرح تفصیلی نیز به آن نگاه نشده است.

وی ادامه داد: سرانه فضاهای خدماتی برای هر شهروند اکنون در تهران ۵ متر است درحالیکه استانداردها ۱۵ متر است و تهران تنها یک‌سوم فضاهای خدماتی را که نیازمند است دارد.

هاشمی با بیان اینکه باید با تغییر کاربری برخی اراضی افزایش سرانه‌ها را در شهر فراهم کنیم، تصریح کرد: نقش دیگر شورایاران، کمک به شورای‌شهر و مشورت در موضوع نظارت بر عملکرد شهرداری است‌، چراکه شورایاران می‌توانند مشورت مناسبی دهند که از حقیقت قابل توجه برخوردار است و بازوی مشورتی نظارتی بر عملکرد شهرداری شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز