خبرگزاری کار ایران

محمدجواد ظریف:

مردم هستند که به ما هویت دادند/ به هویت خود بالیدن به معنای فخر فروشی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۸۱

وزیر امور خارجه گفت: این مردم هستند که به ما هویت دادند و باعث سربلندی ما شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در آیین نکوداشت هفته تهران گفت: سعادت بزرگی است که در هفته تهران در خدمت شما خادمان به این شهر و کشور و نمایندگان کشورهای خارجی در تهران باشم.

وی افزود: تخصصی در امر شهر و شهرداری و مدیریت‌شهری ندارم و نمی‌توانم از نیازهای شهر صحبت کنم اما دو نکته را با توجه به صحبت‌های بیان شده می‌گویم. هویت و شهروندی دو نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

وزیر امور خارجه متذکر شد: همگی برای آن‌که بتوانیم تعامل و گفت‌وگو کنیم و هم‌افزایی داشته باشیم نیازمند هویت هستیم. هویت یک امر شوونیستی نیست. یک ضرورت برای حضور موثر در عرصه اجتماعی است. اگر به‌عنوان ایرانی و شهروند تهران به هویت خود و نقشی که در تمدن‌بشری و نقش‌آفرینی داشتیم به خاطر این نیست که به دیگران فخر بفروشیم بلکه برای این است که بتوانیم با دیگران گفت‌وگو کنیم؛ هم‌افزایی کنیم و دنیای بهتری را بسازیم.

ظریف تصریح کرد: شناخت خود به معنی فراموش‌کردن دیگران نیست. همه ما در کشتی خلقت نشسته‌ایم. همه ما با همیم اما در هویت‌های خودمان.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: شما برای گفت‌وگو شخصیت و هویت خود را می‌خواهید که نشانه انزوا نیست بلکه نشانه همزیستی است. خوشحالم امروز که اینجا صحبت می‌کنم پیام‌آور طرح امید هستم.

وی ادامه داد: آنچه به‌عنوان یکی از شهروندان منطقه به دوستان و همسایگان پیام می‌فرستیم باید با هم صحبت کنیم و نیاز نداریم هویت خود را فراموش کنیم‌. همه ما می‌توانیم یک واحد را تشکیل دهیم و به سمت همگرایی و همبستگی و مدیریت چالش‌ها پیش برویم.

ظریف تصریح کرد: به هویت خود بالیدن به معنای فخر فروشی و خود برتربینی نیست بلکه به معنای موقعیتی برای تعامل با دیگران است. شهرداری و شورا پذیرفته‌اند صاحبان واقعی کشور مردم و شهروندان هستند‌. این مردم هستند که به ما هویت دادند و باعث سربلندی ما شدند.

ظریف گفت: مردم ولی‌نعمت ما هستند. بپذیریم مردم صاحبان واقعی ما هستند. باور کنیم امنیت ما به مردم استوار است و پیشرفت ما از آنها است که از کشور دفاع مقدس کردند و باعث این افتخار شدند که هیچ‌کس نتواند به مردم زور بگوید.

وی در پایان افزود: خود را خادمان آنها و آنها را ولی‌نعمتان خود بدانیم. زمان که لازم باشد مسلمان و زرتشتی و مسیحی و کلیمی و هر ایرانی برابر هر متجاوزی خواهند ایستاد. بپذیریم مردم به ما وابسته نیستند بلکه ما به آنها وابسته به آنها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز