خبرگزاری کار ایران

احممد مسجد جامعی:

روز تهران روز شهروندان است نه شهرداری تهران/ نمی‌توان در اتاق‌های دربسته برای تهران تصمیم‌گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۵۴

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا‌ی‌شهر تهران گفت: کسانی که در حوزه برنامه‌ریزی و آینده‌پژوهی قرار دارند نمی‌توانند با حضور در اتاق‌های دربسته و بدون تعامل با شهروندان درباره تهران تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین نکوداشت روز تهران با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، پیروز حناچی، شهردار تهران، جمعی از اعضای شورای‌شورای‌شهر تهران و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در مجموعه کاخ گلستان برگزار شد.

احمد مسجد جامعی در این مراسم گفت: از اینکه روز تهران در پنجمین سال به هفته تهران گسترش یافت خرسندم. شاید هر روز، روز تهران باشد چون هر روز روز ایران است. همین عمارت شمس‌العماره نمادی از تلفیق تجربه ایرانی و جهانی و تجدد است زیرا اینجا از بادگیرهای یزدی نشانی می‌بینی. اولین بنای بلندمرتبه ایران که الگوی غربی دارد؛ چهارباغی که اقبال می‌گفت چون چراغ لاله سوزد در خیابان شما که به این خیابان‌ها اشاره داشته است.

وی افزود: در نقاشی‌های اینجا ردپای مکتب تبریز و شیراز و اصفهان را می‌بینید. در دستاوردها از سیستان و لرستان و ترکمن صحرا و غیره نشانه‌هایی را ببینید.

مسجد جامعی ادامه داد: وقتی روح ایرانی در یک ساختمان جلوه می‌کند می‌تواند در جهان جایگاه داشته باشد. در قدیمی‌ترین سرشماری‌ها بیش از ۲۵ قوم ایرانی در آن حضور داشتند و آن را شکل دادند. در تهران ده‌ها، صدها حسینه، مسجد، کلیسا، کنیسه و آتشکده وجود دارد که نشان‌دهنده روح معنویتی است که تهران پاسدار آن است و همه ادیان با سلیقه‌های مختلف در آن زندگی می کنند.

وی افزود: گزارش قدیمی‌ترین سفرنامه‌های موجود خبر از حضور ارامنه و مسیحیان می‌دهد. در قدیمی گزارشات موجود از روح معنوی و پناهگاه ایران سخن گفته شده است.

عضو شورای‌شهر تهران ادامه داد: زمانی که کشورهای همسایه دچار مشکل بودند، ایران به‌عنوان یک پایگاه معنوی آنها را در خود جای می‌داده است‌. احترام به اقلیت‌ها در ایران تا جایی است که کلیساهای ویژه‌ای را برای اقلیت‌های مذهبی که به کشور وارد می‌شوند اختصاص داده است.

وی افزود: تهران شهر مهربانی و حماسه و محبت و معنویت است، زیرا تهران آیینه ایران است. روز تهران روز شهرداری تهران نیست، روز شهروندان ایران است‌.

مسجد جامعی ادامه داد: در تهران رشد متناسب با ظرفیت آن را نداریم و کسانی که در حوزه برنامه‌ریزی و آینده پژوهی قرار دارند نمی‌توانند با حضور در اتاق‌های دربسته و بدون تعامل با شهروندان درباره آن تصمیم بگیرند‌.  هویت تهران در طبیعت تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز