خبرگزاری کار ایران

صادقی نیارکی خبر داد:

تشکیل۳ میز تعمیق ساخت داخل با همکاری سازمان غذا و دارو

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۳۴

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت از تشکیل سه میز تعمیق ساخت داخل با همکاری سازمان غذا و دارو در صنایع دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه خبرداد.

به گزارش ایلنا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه نشست مشترک با معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو و نمایندگانی از‌ معاونت‌ امور بازرگانی و دفتر مقررات صادرات ‌و واردات وزارت صمت که به منظور حل مشکلات محصولات سلامت محور نظیر دارو، صنایع غذایی، بهداشتی و... برگزار شد، گفت: توسعه وتعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت دار یکی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در این راستا میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنایع مختلف به مرور برگزار شده است.

صادقی نیارکی ادامه داد: اولین میز تعمیق ساخت داخل در حوزه قطعات و تجهیزات صنعت خودرو با کاهش ارزبری ۸۵ میلیون یورویی برگزار شد که نتایج خوبی برای صنعت خودرو بهمراه داشت و دومین میز تخصصی نیز طی هفته آتی با حضور دو خودرو ساز بزرگ کشورمان و بیش از ۲۸ قطعه ساز برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق الکترونیک نیز در ماه های آتی خبرداد و گفت: در این صنعت نیز با شناسایی پتانسیل ها و توانمندی ها، بسترهای لازم برای داخلی سازی برخی قطعات الکترونیکی در کشور فراهم شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع همچنین با اشاره به ضرورت توسعه داخلی سازی در تامین مواد اولیه و واسطه ای از توافق با معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو برای تشکیل سه میز تخصصی خبرداد و افزود: میز تخصصی‌ تعمیق ساخت داخل در تامین مواد اولیه و واسطه ای صنایع شیمیایی، آرایشی و بهداشتی ، میز تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی و میز سوم در حوزه مواد اولیه دارو و داروی نهایی با همکاری وزارت صمت و بهداشت ودرمان برگزار خواهد شد.

صادقی نیارکی ضمن تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب وکار و کاهش بروکراسی زاید اداری و جلوگیری از صدور بخشنامه های موازی گفت: با توجه به موافقت دو وزارتخانه صمت و بهداشت ودرمان مقررشد؛ کمیته تلفیق بخشنامه‌ها و دستور العمل ها با حضور نمایندگانی از دو وزاتخانه تشکیل شود.

وی اظهار امیدواری‌ کرد با تشکیل این کمیته ضمن بررسی بخشنامه ها و دستورالعمل های مشترک و شناسایی مشکلات پیش روی تولید، از تصویب بخشنامه های موازی در محصولات سلامت محور نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز