خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو شورا به مسکوت ماندن مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۰۲۲

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نسبت به اجرایی نشدن مصوبه شورای شهر مبنی بر اعطای نشان های شهروندی تذکر داد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک روز آتش نشان و ایمنی در تذکری در خصوص اجرایی نشدن مصوبه اعطای نشان های شهروندی  گفت: شورای شهر تهران در سال ۸۹ مصوبه ای را تحت عنوان اعطای نشان های شهروندی در راستای ارتقا فرهنگ و اخلاق شهروندی و تشویق شهروندان نمونه، مشارکت جو و مسئولیت پذیر و نیز تصویرسازی مثبت از شهر تهران در سطح ملی، منطقه ای و جهانی را داشته است.

وی افزود: در این مصوبه شهرداری تهران موظف شده، به شهروندان نمونه ای که خدمات شایان توجهی را در سطح شهر، مناطق و محلات در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و دینی جهت بهبود زندگی شهری به همشهریان تهرانی ارزانی می دارند و همچنین به  مقامات عالی رتبه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، دینی، ورزشی و هنری که تلاش قابل توجهی برای شناساندن شهر تهران در سطح بین المللی انجام داده اند و یا در توسعه عمران آبادانی و مشارکت در اداره شهر سهم بسزایی داشته اند، در چارچوب ضوابط، مقررات و شاخص هایی که پیوست این مصوبه است نشان شهروند نمونه تهران را اعطا کند.

سالاری با بیان اینکه این نشان در دو قالب نشان شهروند نمونه تهران و نشان شهروند افتخاری تهران است که برای یکبار اعطا می شود تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما در مدیریت شهری دوره پنجم، شهر مشارکت پذیر و مشارکت دادن شهروندان، دیده بان های شهری و ذینفعان در اداره امور شهر است اما تاکنون اقدامی در راستای اجرای این مصوبه از سوی شهرداری انجام نشده است و شورای شهر نیز آن را پیگیری نکرده است.

 سالاری ضمن درخواست اجرایی شدن این مصوبه اظهار داشت: برای اجرایی شدن این مصوبه باید کمیته برنامه ریزی و ارزیابی اعطای نشان شهروندی تهران با ترکیب رییس شورا به عنوان رییس کمیته، شهردار تهران، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، معاون امور اجتماعی و  فرهنگی شهردار تهران به عنوان عضو و سه نفر از شخصیت های علمی، فرهنگی و هنری تشکیل شود.

وی  از ریاست شورا تقاضا کرد با توجه به تشکیل ۶ کمیسیون در دوره چهارم شورا، نسبت به اصلاح مصوبه  اقدام نمایند تا الحاقیه ای به مصوبه اضافه شود.

سالاری گفت: در این اصلاحیه باید کمیسیون های تخصصی بتوانند در حوزه های ماموریتی و تخصصی خود، مجموعه اشخاص و صاحبنظران که در تحقق ماموریت های تخصصی تلاش می کنند را در راستای ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی برای دریافت نشان شهروندی معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز