خبرگزاری کار ایران

سردار مهماندار خبرداد:

جریمه ۶۰۰۰۰ تومانی و توقیف خودرو جریمه مخدوشی و پوشش پلاک خودروها

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۸۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نحوه صحیح نصب و استفاده از پلاک ها در وسائط نقلیه و عدم مخدوشی و پوشش پلاک را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سردار مهماندار درباره عدم استفاده از هرگونه پوشش و تغییر در وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودروها و موتور سیکلت ها بیان داشت: پلاک خودرو و موتور سیکلت‌ها باید به‌صورت کامل خوانا در جای مخصوص در جلو و پشت خودرو و برای موتورسیکلت پشت آن نصب شود.

رییس پلیس راهور فاتب افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوشی پلاک‌های خود می‌کنند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح تمام معابر پایتخت به صورت حضوری و با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.

وی ادامه داد: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در ارقام پلاک(مخدوشی)جرم بوده و در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها، علاوه بر اعمال جریمه ۶۰۰۰۰ تومانی و توقیف خودرو در پارکینگ ، راننده متخلف را برای سیر مرحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور و... روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و ... می‌کنند نیز برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۰۰۰۰ تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

سردار مهماندار در پایان بیان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفتند بدون هیچ‌گونه مخدوشی و دستکاری جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز