خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راه کشور خبر داد:

سهم ۶۸ درصدی افراد بومی در تصادفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۴۸۴

رییس پلیس راه کشور گفت: سهم افراد بومی در تصادفاتت جاده‌ای ۶۸ درصد و سهم مسافران و رانندگان غیر بومی ۳۲ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تیمور حسینی، رییس پلیس راه کشور در دومین جلسه هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی در سال ۹۸ گفت: در طول تابستان روزانه ۳۰۰ میلیون کیلومتر پیمایش انجام شده و در هر پیمایش ۱۵۰ کیلومتر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به جز شهریورماه که ۴ دهم‌درصد تردد کاهش یافت در مجموع ۵ درصد در تیر و مرداد افزایش تردد داشتیم.

رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه در طرح تابستانی در فقرات تصادف فوتی ۴ درصد کاهش داشتیم خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی ۶۵۱ فقره افزایش داشتیم. البته در این بازه زمانی تعداد متوفیان و مجروحان در تصادفات جاده ای افزایش داشته است.

سردار حسینی با اشاره به فراوانی کشته ها در جاده های کشور در طرح تابستانی گفت: استان فارس با ۱۸۱ کشته رتبه اول استانها در فراوانی جان باختگان حوادث ترافیکی در جاده ها را داراست استان اصفهان با ۱۴۰ کشته و استان خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته در رتبه های بعدی هستند. همچنین استانهای اردبیل با ۱۶ کشته و چهارمحال و بختیاری و تهران غرب با ۱۷ کشته جزو استانهایی هستند که کمترین فراوانی کشته ها را در طرح تابستانی داشتند.

وی ادامه داد: همچنین استانهای همدان با ۲۲ نفر افزایش معادل ۴۵درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱ نفر معادل ۱۱ درصد و کرمان با ۱۰ نفر معادل ۸ درصد بیشترین تصادفات منجر به فوت را داشتند همچنین استانهای آذربایجان شرقی ۳۲ نفر کاهش معادل ۲۹ درصد، کردستان با ۲۹ نفر معادل ۴۶درصد و استان اصفهان با ۲۹نفر فوت شده معادل ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته در استان کاهش فوت شدگان را داشتند.

وی با اشاره به استانهایی که بیش از ۴ فقره تصادف منجر به فوت داشتند، گفت: استان فارس با ۴ فقره تصادف و ۱۹جان باخته، استان همدان با ۳ فقره تصادف و ۱۲کشته، استان کرمانشاه با ۲ فقره تصادف و ۹کشته و استان آذربایجان غربی با ۲فقره تصادف و ۸کشته به ترتیب استانهایی هستند که بیشترین تصادفات منجر به فوت را داشتند.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: همچنین تصادفاتی که بیشترین کشته را داشتند عبارتند از تصادفی که در روزهای اخیر در استان گلستان در محور اینچه برون اتفاق افتاد و ۱۵تن جان باختند همچنین تصادف دیگری در استان اصفهان با ۱۲کشته و یک فقره تصادف در استان خوزستان با ۷کشته به ترتیب تصادفاتی هستند که بیشترین آمار کشته شدگان را داشتند.

وی با اشاره به تصادفات فوتی و جرحی در جاده های برون شهری گفت: آمار تصادفات در جاده های اصلی ۵۲درصد، بزرگراه ها ۱۰درصد، آزادراه ها ۹درصد، جاده های روستایی ۹ درصد و مسیرهای فرعی ۲۰درصد است.

وی ادامه داد: فراوانی کشته ها در سر صحنه تصادف ۶۵درصد، در حین انتقال به بیمارستان ۵درصد و در بیمارستان ۳۰ درصد است. همچنین میزان سهم خودروها در تصادفات عبارتند از سواری۶۳ درصد، وانت۹ درصد، موتورسیکلت ۱۸درصد، کامیون ۹ درصد و اتوبوس مسافربری ۱ درصد است.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها، ۳۱درصد تصادفات بر اثر واژگونی و ۲۳ درصد از ساعات ۱۶تا ۲۲ بوده است. همچنین در طول طرح تابستان روز جمعه‌ها با ۱۶ درصد روز پرتصادف و روز شنبه ها با ۱۱ درصد روز کم تصادف بوده اند. همچنین روز ۲۵ تیر با ۵۲ کشته و روز ۱۵ مرداد با ۷ کشته روزهای پرتصادف و کم تصادف در طرح تابستان بوده اند. همچنین ۱۴۳ نفر در ۲۵ فقره تصادف جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: مهمترین نکته در تصادفات این است که سهم افراد بومی در تصادفات در طرح تابستانی ۶۸ درصد و سهم مسافران و رانندگان غیر بومی ۳۲ درصد در تصادفات جاده ای بوده است. همچنین متوسط سرعت در این طرح نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین حسن نوری معاون عملیات سازمان اورژانس کشور در جلسه هماهنگی دستگاههای متولی در ایام اربعین گفت: ۱۵بالگرد، ۱۶دستگاه آمبولانس ویژه مخاطرات، ۹۱بیمارستان پشتیبان، ۱۸۲ تخت آی سی یو و سی سی یو برای ایام اربعین آماده شده است.

به گفته وی هزار دستگاه در محورهای مواصلاتی حضور دارند.

معاون عملیاتی امداد خاطرنشان کرد: دو سال پیش در سفر اربعین با پدیده بیمارهای عفونی گوارشی در عراق مواجه بودیم که خوشبختانه سال گذشته تیم های بهداشت محیط به عراق اعزام شدند و ما با مشکل بیماریهای عفونی گوارشی مواجه نبودیم امسال نیز این تیم ها را تشدید کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز