خبرگزاری کار ایران

در آستانه بازگشایی مدارس با صدور پیامی؛

وزیر آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۷۴۹

در آستانه بازگشایی مدارس، وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی، فرا رسیدن بهار تعلیم‌وتربیت و آغاز سال جدید تحصیلی را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در آستانه بازگشایی مدارس، محسن حاجی میرزایی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز، فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی، شادابی و... در تمام برنامه های مدارس را مورد تاکید قرار داد. متن پیام وزیر آموزش و پرورش به این شرح است؛

بسم‌الله الرّحمنِ الرّحیم

«السلامُ عَلی الحسَین و عَلی علیِّ بنِ الحسین و عَلی اَولادِ الحسین و عَلی اَصحابِ الحسَین»

به روان تابناک شهیدان دفاع مقدس، به‌خصوص معلمان و دانش‌آموزان شهید درود می‌فرستم و تقارن فصل رویش جوانه‌های دانایی و توانایی با قیام امام حسین(ع) و هفته دفاع مقدس، یادآور عشق و ایثار و فداکاری و تجدید عهد نسل جوان کشور با کتاب، دانش، معنویت و انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم.

آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی درگام دوم انقلاب اسلامی است؛ این سرمایه ملی، متعلق به همه مردم است و همه باید در جهت اعتلای آن بکوشند و لازم است همه ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور همسو و هماهنگ، در خدمت بهبود کیفیت یادگیری و ارتقاء فرآیند تربیت فرزندان میهن اسلامی قرار گیرند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ فرصت جدیدی برای پیمودن گام‌های ارزشمند در مسیرهای تازه است. این امر کوشش جمعی همه عوامل سهیم و مؤثر در آموزش و پرورش کشور، به‌خصوص همکاران دلسوز، دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های گرامی آن‌هاست. در این مسیر خطیر توجه به موارد زیر ضروری است:

  • خانواده مدرسه اول است و مدرسه خانه دوم، دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود و هر دو محیط باید سالم، امن، با نشاط و سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشد. روش‌های آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر مشارکت جدی خانه و مدرسه و براساس انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولانه دانش‌آموزان طراحی و اجرا شوند.
  • دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق پایه و طبیعی همه افراد است و تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به‌خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه‌ای همگانی است.
  • بهبود مستمر کیفیت آموزشی به‌ویژه در مدارس دولتی و آماده کردن فرزندان عزیز کشور برای مواجهه با پیچیدگی‌های محیط اقتصادی علمی، اجتماعی و فناوری، مهم‌ترین جهت‌‌گیری نظام آموزشی است. کیفیت یادگیری، محصول تلاش هماهنگ و خردمندانه همه عوامل سهیم و مؤثر است.
  • صیانت از سلامت جسمی، روانی و عاطفی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری، صداقت، شجاعت، پاکدامنی و عفاف در تمام برنامه‌های مدارس مورد تأکید است.

امید است با یاری خداوند متعال و همکاری همه‌‌ی دلسوزان و صاحب‌نظران، زمینه‌های دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش فراهم آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز