خبرگزاری کار ایران

حناچی:

دفاع مقدس باید چراغ راه آینده باشد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۱۰۴

شهردار تهران گفت: هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلات، باید چراغ راه آینده باشد

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در سی‌ویکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد گفت: یکی از موضوعاتی که در مباحث مربوط به دفاع مقدس مغفول مانده، تشریح نقش مهندسی در جنگ است که پرداختن به آن برای نسل امروز جذابیت بیشتری دارد. افتخارم این است که شروع خدماتم با مهندسی جنگ جهاد سازندگی بوده؛ زمانی‌که با گردان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد آذربایجان‌شرقی در گیلان‌غرب همکاری می‌کردم.

حناچی با اشاره به این‌که در مهندسی جنگ جهاد، غیرممکن‌ها ممکن می‌شد، گفت: نمونه بارز این واقعیت پل خیبر بود که به طول ۱۴ کیلومتر روی آب و بدون پایه نصب شد. همه کارخانجات برای این کار به کمک ما آمدند و افتخار داشتم در مراحل نصب آن‌ کنار برادران جهادگر حضور داشته باشم.

شهردار تهران اظهار داشت: قبل از آن پلی به طول دو کیلومتر در جنگ اعراب و اسراییل نصب شده بود که در دانشگاه‌های جنگ تدریس می‌شد؛ جهادگران ما با احداث پل خیبر بودند که این رکورد را شکستند.

حناچی افزود: جهادگران با احداث زنجیره بیمارستان‌های صحرایی، رکورد زمانی جراحت تا اولین اتاق عمل را که تا قبل از آن مربوط به جنگ ویتنام بود، شکستند. این خدمات و افتخارات براساس روحیه جهادی و اعتمادبه‌نفس و خودباوری‌ بود که امام‌خمینی(ره) و شهدای والامقام به ما یاد دادند. خودباوری مبنای انجام کارها بود؛ راه‌ها با دست‌های خالی پیدا می‌شد و هیچ‌چیز غیر ممکن نبود.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلات، باید چراغ راه آینده باشد و تشریح وجوه مثبت آن برای آینده کشور و استمرار انقلاب اسلامی لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز