خبرگزاری کار ایران

آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری‌های علمی و آموزشی مشترک با عراق

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۸۲

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس دانشگاه بصره عراق و تعدادی از رؤسای دانشکده های این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که عصر روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه در مجتمع حافظ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، محمد مهدی طهرانچی با سعد شاهین حمادی رئیس دانشگاه بصره عراق و رؤسای دانشکده‌های پزشکی، پرستاری، بیوتکنولوژی و زراعت دانشگاه بصره دیدار و بر همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک تأکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی امکانات، ویژگی ها و ظرفیت های این دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه دانشگاهی است که با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۲۴ هزار عضو هیأت علمی در بیش از ۴۰۰ شهر ایران، واحد و مرکز و در ۴ کشور خارجی از جمله لبنان، افغانستان، امارات متحده عربی و انگلستان شعبه دارد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۳۸ درصد دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده، گفت: این دانشگاه در همه حوزه‌های علمی و دانشی فعال است و به عنوان یک نظام دانشگاهی خصوصی که ۳۷ سال از عمر آن می‌گذرد، تاکنون دستاوردهای چشمگیری داشته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی علاقمند به توسعه همکاری های علمی و پژوهشی با برادران خوب خود در کشور عراق است. در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۱۰ هزار دانشجوی غیرایرانی دارد که درصدی بالایی از آن را دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند. ما هیچ محدودیتی برای همکاری با دانشگاه های کشور عراق نداریم و بنده در دیدار با قصی عبدالوهاب السهیل وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق تأکید کردم که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در همه سطوح علمی با کشور عراق همکاری داشته باشد.

در ادامه، سعد شاهین حمادی رئیس دانشگاه بصره عراق با ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های علمی، پژوهشی و آموزشی، گفت: دانشگاه بصره علاقمند به همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه های ایران به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

محسن نفر معاون علوم پزشکی، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی، دکتر سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات و سیدعلی ابطحی رئیس واحد علوم پزشکی تهران در دیدار با هیأت دانشگاهی عراق حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز