خبرگزاری کار ایران

سردار فتحی‌زاده:

آمار صدور گذرنامه‌ها نشان‌دهنده استقبال مردم از اربعین است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۰۰

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه صدور گذرنامه ها در روزهای آتی نشان‌دهنده استقبال مردم از اربعین حسینی است،گفت: مرز مهران اصلی ترین مرز تردد عتبات عالیات است .

به گزارش ایلنا، سردار محسن فتحی‌زاده در نشست قرارگاه اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار داشت:سال گذشته با همت همه مسئولان و همکاری صمیمانه مردم بهترین ماموریت اربعین را با بهترین شرایط پشت سر گذاشتیم.

 وی افزود: مشکلاتی در بخش های اجرایی داشتیم و امسال تعدادی از این مشکلات مرتفع شده و نیاز است سایر نواقصات در مدت کم باقی‌مانده تا آغاز کنگره عظیم اربعین حسینی برطرف شود و با توجه لغو روادید که موجب توسعه عملیات اربعین حسینی خواهد شد مسئولیت ما هم افزایش خواهد یافت.

 جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه ما امسال با افزایش فوق‌العاده جمعیت روبه رو خواهیم بود گفت: مرز مهران اصلی‌ترین مرز ما در سال‌های گذشته با بیش از ۶۰ درصد تردد بوده که امسال بازگشایی مرز خسروی نمی‌تواند بار زیادی از دوش این پایانه مرزی بردارد.

 سردار فتحی زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تردد خودروهای شخصی امسال به مراتب افزایش چشمگیری داشته باشد، تاکید کرد: بایستی ایمنی مسیرها را مهیا کنیم و مکان‌هایی مناسب را برای استراحت زائران و پارک خودروها مد نظر قرار دهیم.

 وی به بحث مهم پارک خودروهای شخصی و عمومی در پارکینگ های شهر مهران اشاره کرد و گفت: برقراری امنیت پارکینگ‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد تا زائران بتوانند با خیال آسوده از این پارکینگ‌ها استفاده کنند.

 جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: موفقیت ماموریت اربعین در هماهنگی دو طرف مرز است و ما در سال گذشته آمادگی لازم برای ورود زائران را داشتیم  و با توجه به عدم آمادگی طرف مقابل مجبور شدیم چند ساعتی از تردد زائران به صورت پرحجم جلوگیری کنیم.

 سردار فتحی زاده با بیان اینکه موضوع پایانه مرزی مهران یک کار ملی است، گفت :با توجه به حضور بی شمار زائران و ورود و خروج آنان از این مرز ،بایستی توجه بیشتری در بحث تکمیل زیرساخت های استان ایلام انجام شود و نیروی انتظامی تیم های توانمند خود را در این پایانه مرزی مستقر خواهد کرد.

وی یادآور شد: موکب داران با نیروی انتظامی در جانمایی ها و ترددها هماهنگی لازم را داشته باشند تا پلیس بتواند بیش از پیش در راستای تامین امنیت زائران موفق  باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: ایمن سازی مسیرایلام به مهران بسیار مهم است و مقداری ازعملیات عمرانی آن باقی مانده  که بایستی با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا کنگره عظیم اربعین حسینی در اولویت قرار گیرد تا هر چه سریعتر این محور برای تردد زائران ایمن شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه خط قرمز ما امنیت است و هیچ مورد امنیتی نباید به وقوع بپیوندد،گفت: به لحاظ امنیتی نیاز است دستگاه‌های ایکس‌ری پیشرفته‌تری در مرز مستقر شود تا بتوانیم به نحو مطلوب تأمین امنیت زائران را در مسیر ورود و خروج کنترل کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا یادآور شد: در آینده نزدیک در مرز مستقر خواهیم شد و تقویت مرزبانی و یگان ویژه از  اولویت‌های ما است و انتظامی استان ایلام نیز با تمام توان کار خدمت رسانی به زائران را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز