خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اتوبوس‌ها و کامیونت‌های برون شهری نیازی به فیلتر دوده ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۳۱۸

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اتوبوس‌ها و تریلی‌های بین شهری که در جاده‌ها تردد دارند، نیازی به فیلتر دوده ندارند.

یوسف حجت (مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص حذف نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی گفت: حذف فیلتر دوده از خودروهای دیزلی به ضرر هوای تهران است و باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود. وقتی ماشین جدید تولید می‌شود قطعا باید فیلتر دوده روی آن جواب دهد، اما نسبت به نصب فیلتر دوده روی ماشین‌های در حال کار نظرات متعددی وجود دارد.

وی افزود: برخی معتقدند نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای درحال کار جواب نمی‌دهد، زیرا برای این موضوع ساخته نشده‌اند، اما برخی هم می‌گویند فیلتر دوده خوب جواب می‌دهد. آنچه ایران خودرو دیزل درخواست داده است، حذف فیلتر دوده برای ماشین‌های جدید است که طبیعتا باید فیلتر دوده داشته باشد.

حجت تصریح کرد: از نظر من اتوبوس‌ها و تریلی‌های بین شهری که  در جاده‌ها حرکت می‌کنند و در محیط شهری رفت‌و‌آمد ندارند، نیازی به فیلتر دوده ندارند، اما اتوبوس‌های داخل شهر مانند اتوبوس‌های شرکت واحد حتما نیازمند نصب فیلتر دوده هستند.

وی درباره موضع‌گیری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به نامه‌ای که مورد موافقت معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته تصریح کرد: با این نامه مخالف هستیم، اما اینکه اقدامی درباره آن داشته باشیم، هنوز در سازمان حمل ونقل و ترافیک تصمیمی درباره آن نگرفته‌ایم و فعلا برنامه‌ای برای موضع‌گیری در قبال این نامه نداریم.

حجت خاطرنشان کرد: عمده اتوبوس‌های شهر تهران متعلق به شرکت واحد اتوبوسرانی است و این شرکت، معاونت حمل ونقل و ترافیک و یا شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که مسئولیت مستقل‌تری نسبت به خودروها دارند باید روی این مساله حساس باشند، سازمان حمل ونقل و ترافیک کمتر با خودروها سروکار دارد و گاردریل‌ها، تابلوها و مسیرها بیشتر هدف ما است. 

مدیرعامل سازمان حمل ونقل  وترافیک شهرداری تهران درخصوص اولویت نصب فیلتر دوده بر روی خودورهای دیزلی اظهار داشت: اتوبوس‌های شرکت واحد در اولویت اول هستند و حذف فیلتر دوده از اتوبوس‌های جدید اصلا کار درستی نیست. اما برای اتوبوس‌های برون شهری با توجه به شرایط موجود کشور و تحریم‌ها می‌توان فیلتر دوده نصب نکرد.

وی افزود: اما در شرایط عادی باید بر روی همه خودروهای دیزلی نصب شود و اگر بخواهیم کوتاه بیاییم،‌ در ارتباط با کامیونت‌ها و تریلی‌های برون شهری هستند. یکسری کامیون در سطح شهر تهران موجود است که شب‌ها نخاله‌های ساختمانی را جابجا می کنند و به شدت آلاینده هستند و درست نیست بدون فیلتر اجازه فعالیت داشته باشند.

حجت درخصوص شیوه تفکیک کامیونت‌های درون‌شهری و برون شهری به منظور نصب فیلتر دوده اظهار داشت: این کار مشکلی است و نیازمند سیستم شناسایی است و می‌توان از طریق سیستم‌های باربر که به کامیونت‌ها می‌دهیم این شناسایی را انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز