خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران خبر داد:

وجود ۲۶۴ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۴۷۱

فرماندار تهران گفت: ۲۶۴ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران گفت: آموزش و پرورش وظیفه تربیت انسان را برعهده دارد. تربیت انسان‌هایی که در ۸سال دفاع مقدس از این آب و خاک دفاع کردند و ما در این ۸سال در مقابل هر دو دانش آموز شهید یک معلم شهید نیز تقدیم کردیم.

وی ادامه داد: شهدا تربیت شده همین معلمان دلسوز مخلص و وفادار به نظام هستند و انقلاب اسلامی با رهبری امام و با حضور در صحنه معلمان به نتیجه رسید.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: اگرچه ما به دلیل بحث تحریم‌ها و بازسازی بعد از جنگ وضعیت سختی را پشت سر گذاشتیم اما  تعلیم و تربیت محور اصلی کشور قرار گرفت و تلاش کردیم عدالت آموزشی در کشور اتفاق بیفتد اما هنوز تا جایگاه واقعی فاصله طولانی دارد.

فرهادی تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در بحث زیرساخت‌ها، مهارتهای کسب و کار و زندگی و ... باید هزینه کنیم آموزش و پرورش نیز در این زمینه هزینه‌کرد کمی دارد چراکه پول و اعتباراتی ندارد و اگرچه بخش عظیمی از اعتبارات اجرایی در اختیار آموزش و پرورش است اما در بخش زیرساخت‌ها این اعتبارات نیست یا اگر وجود داشته باشد بسیار کم است.

وی ادامه داد: ۱۲میلیون دانش آموز چرخ آینده کشور را در دست دارند و باید خوب تربیت شوند البته آسیبهای زیادی وجود دارد که آنها را از مسیر انقلاب دور کنند و آنها را آدمهای بی اراده تربیت کند که این موضوع خواسته دشمن نیز است‌ بنابراین باید همه امکانات در جهت تقویت آموزش و پرورش باشد.

فرهادی تصریح کرد:اگر آموزش و پرورش تقویت شود می‌تواند انسانهای خوب را تربیت کند اما کم کاری زیادی در بخش آموزش و پرورش داریم و دلیل آن نیز محرومیت‌های فراوانی است که در بخش های دیگر وجود دارد.

فرماندار تهران با بیان اینکه توفیقاتی که در کشور دیده می شود نتیجه همین آموزش و پرورش است، ادامه داد: یک دوازدهم جمعیت دانش آموزان کشور در تهران هستند اما تهران از نظر امکانات و مدارس فرسوده جز رتبه های آخر هستند و در بحث بافت فرسوده و مدارس فرسوده با هیچ منطقه ای قابل مقایسه نیست‌. در تهران ۲۶۴ مدرسه بالای ۶۰ سال داریم که رکورددار است در این خصوص در شهر تهران همچنین ۵۰۰ مدرسه نیازمند بازسازی جدید هستند.۲۰هزار کلاس جدید باید ایجاد شود اگر توسعه و پیشرفت می خواهیم هیچ راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم و همه باید کمک کنند.

وی درخصوص سرویس مدارس نیز گفت: درخصوص سرویس مدارس اقدامات مختلفی صورت گرفته است سال گذشته ۱۷۰هزار نفر از این سرویس‌ها استفاده کردند و ما به دنبال این هستیم که تمام متقاضیان را تحت پوشش قرار دهیم. ۸۴۴نفر از رانندگان در این سرویس‌ها دارای مدارک لیسانس هستند و تعدادی دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا هستند و این نشان می دهد که رانندگان این سرویس‌ها هم از سطح سواد بالایی برخوردار هستند و هم تحت نظارت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز