خبرگزاری کار ایران

بازگشت سردار منتظرالمهدی به ناجا

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۲۹۸

سردار منتظرالمهدی که به عنوان مأمور به ستاد مبارزه با مواد مخدر رفته بود با پایان مأموریت به نیروی انتظامی بازگشت.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با پایان ماموریت خود در این ستاد به نیروی انتظامی بازگشت.

اواخر سال گذشته بود که سردار منتظرالمهدی با درخواست و پیگیری سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت فرمانده ناجا برای یک دوره کوتاه ۶ ماهه به ستاد مواد مخدر رفت و دیری نپایید که این زمان به سر آمد و ماموریتش در ستاد پایان یافت.

سردار منتظرالمهدی با تایید مطلب فوق اظهار داشت: از ابتدا هم برای یک ماموریت چند ماهه و محدود به ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری رفته بودم و موافقت فرمانده ناجا هم بر همین قرار بود.

وی با تاکید بر اینکه ستادها باید کار ستادی کنند و اساسا جنس مدیریتی کار وی بیشتر عملیاتی و میدانی است تصریح کرد: در همین ایام کوتاه با توجه به مسئولیت‌های بنده در حوزه‌های پیشگیری، فرهنگی و درمان و کاهش تقاضا تمام تلاش خود را به کار بستند تا در سایه مشاورت با اهل فن و جلب مشارکت‌های مردمی و همکاری سازمان‌ها و همراهی دوستانم در ستاد، با استعانت از حضرت حق توفقیاتی در حوزه‌های فوق‌الذکر داشته باشیم.

مشاور فرمانده ناجا افزود: اگرچه ایام ۶ ماهه فرصت کمی بود و طبیعتا در این مدت کوتاه نمی‌شود تحولات بنیادین ایجاد کرد با این وضع تلاش کردیم با اقدامات هدفمند و تعریف پروژه‌های مهم بستری برای تعالی و پیشرفت اساسی به ویژه در حیطه پیشگیری فراهم کنیم و در حوزه‌های درمان نیز گام‌های بلندی برداریم.

وی گفت: در این مدت به کمک اندیشمندان و اساتید حوزه درمان اعتیاد، چارچوب‌هایی ایجاد شد که انشاءالله آیندگان آن را به فرجام مطلوب می‌رسانند.

سخنگوی سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: واقعیت امر این است که درمان اعتیاد بسیار پیچیده و چند وجهی است و به هیچ وجه نمی‌شود بر سر آن خطر کرد؛ باید اقدامات کاملا علمی، عملی و عقلانی باشد برای همین همواره تاکید می‌کنیم که بهتر است معتاد نشویم چون کار سخت و دشوار می‌‌شود؛ البته همیشه چاره‌ای و راه بازگشتی وجود دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که ایران در حوزه درمان، در دنیا حرف اول را می‌زند اظهار داشت: به خاطر همین موضوع است که بسیاری از کشورها درمانگران و پژوهشگران حوزه اعتیادشان را جهت علم‌آموزی به ایران می‌فرستند.

منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درخصوص اقدامات فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: ستاد، پتانسیل‌های خوبی برای اقدامات فرهنگی دارد  چون بودجه خوبی برای آ‌ن تخصیص یافته و این فرصت بسیار خوبی است برای انجام اقدامات آموزشی، پیشگیری و استفاده از همه پلتفرم‌های ۶ گانه رسانه‌ای.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و پیشگیری دیگر نمی‌توان صرفا با نسخه‌های ۲۰ سال گذشته، پدید‌ه‌های اجتماعی دنیای امروز را مدیریت کرد بلکه باید روش‌های فرهنگی و تقویتی را متناسب با پدیده‌های متعدد و متنوع امروزی تنظیم کرد.

مشاور فرمانده ناجا درباره ارزیابی‌اش از آینده ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: من آینده بسیار خوبی را برای ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش‌بینی می‌کنم و با شناختی که از برادر عزیزم سردار مومنی دارم حتما اتفاقاتخوبی در این حوزه رقم خواهد خورد چرا که ایشان در کارشان بسیار خبره بوده و صاحب تجربیات فراوانی هستند و علاوه بر مبارزه بی‌امان با سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر توجه ویژه‌ای به حوزه پیشگیری، صیانت، درمان، توانمندسازی و باز اجتماعی شدن معتادان دارد و امیدوارم بتوانند این پدیده خانمان برانداز را مدیریت کنند.

گفتنی است، سردار منتظرالمهدی دانش آموخته رشته پزشکی و دارای درجه PHD در رشته روانشناسی سلامت است؛‌ وی تجارب زیادی در امور فرهنگی و اجتماعی داشته و تا قبل از مسئولیت سخنگویی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون اجتماعی و سخنگوی سابق نیروی انتظامی بوده است؛ منتظرالمهدی با حفظ سمت مشاور فرمانده ناجا به ستاد مبارزه با مواد مخدر مامور شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز