خبرگزاری کار ایران

مسجدی آرانی خبرداد:

پرونده‌های شکایت از دندانپزشکی و جراحی‌عمومی و زنان در صدر قصور پزشکی

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۶۰۵

رئیس سازمان پزشکی قانونی از صدرنشینی پرونده‌های دندانپزشکی، جراحی عمومی و زنان درباره قصور پزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس مسجدی آرانی در جلسه شورای قضایی استان گلستان اظهارکرد: بیشترین پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی درباره قصور پزشکی مربوط به دندانپزشکی، جراحی عمومی و زنان است.

وی افزود: عدم ارتباط با بیمار یکی از عللی است که سبب قصور پزشکی می‌شود.

مسجدی آرانی متذکر شد: درباره اجرای طرح انطباق در اداره‌های پزشکی قانونی کشور هم سازمان پزشکی قانونی از کمبود مزمن پزشک رنج می‌برد. البته رایزنی‌هایی با مجلس و دولت انجام شده که اگر نتیجه بخش باشد در همه شهرستان‌های کشور دست‌کم یک پزشک خانم برای راحتی مراجعه زنان مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه۱۵۰ شهرستان کشور فاقد پزشک هستند، افزود: در این باره نیاز ۴۹ مرکز اورژانسی است که با مساعدت ویژه رئیس قوه‌قضاییه درصددیم تا پایان امسال مشکل مراکزی که نیاز اورژانسی به پزشک قانونی دارند تامین کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان درباره بانک ژنتیک مجرمان کشور هم گفت: با همکاری سازمان زندان‌ها ۹۰ هزار نمونه در کشور استخراج شده که از این تعداد ۲۰ هزار نمونه پس از تجزیه و تحلیل وارد بانک ژنتیک شده و مابقی هم پس از تامین کیت‌های مخصوص در این مرکز ثبت و نگهداری خواهد شد تا در کشف جرم و شناسایی سریع‌تر مجرمان به دستگاه قضایی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز