خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

تاسیس ۵۹ خوابگاه جدید در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۲۶۲

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در بخش سراهای دانشجویی ۹۵ خوابگاه در طرح ارتقا قرار گرفتند و ۵۹ خوابگاه جدید در سال جاری تاسیس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شصت و چهارمین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، ناصر  مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در محل دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

صدیقی (رییس سازمان امور دانشجویان) در این همایش بیان کرد: علی الرغم  مشکلاتی که در سال جاری در زمینه اعتبارات داریم معاونین دانشجویی کارها را به خوبی دنبال کردند و به دنبال امور آغاز سال تحصیلی هستند. در ابتدا باید این اخبار را اعلام کنم که در بخش سراهای دانشجویی ۹۵ خوابگاه در طرح ارتقا قرار گرفتند و ۵۹  خوابگاه جدید در سال جاری تاسیس خواهد شد. 

او افزود: در حوزه ترییت بدنی کار  ۲۵ پروژه چمن مصنوعی به اتمام رسیده و ۲۰ پروژه دیگر نیز تا آبان ماه تکمیل خواهد شد‌‌. علاوه بر اینها ۲۵ پروژه کف پوشِ روباز امسال نیز رو نمایی خواهد شد که جمعا برای امسال ۴۵ پروژه را در دستور کار داریم. علاوه بر اینها  ۱۲ هزار ظرفیت خوابگاهی در سال جدید تحصیلی به ظرفیت خوابگاهی اضافه خواهد شد. همچنین در دستور کار داریم که آشپزخانه‌ها به سوی کیفی شدن پیش رود.

صدیقی گفت: برای‌پایش سلامتی ورودی‌های جدید آمادگی‌داشتیم مراکز ورزشی و مشاوره آمادگی این اقدام را دارند که در‌ صورت وجود مشکل بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان اظهار داشت: علاوه بر هشت میلیارد اعتباری که سال گذشته در نظر گرفتیم، ۲۰ میلیارد هم برای پروژه‌های امسال در نظر گرفته شده است. ما برای رفع مشکلات تلاش زیادی داریم و امیداریم بتوانیم در شرایط تحریم از پس مشکلات بر بیاییم‌.

جامعه دانشگاهی دچار پارادوکس‌های متعددی شده است

سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه این همایش عنوان کرد: مدیران و معاونت‌های دانشجویی  در دانشگاه‌ها مصداق مجاهدت بی‌اجر و مواجب دانشگاه‌ها هستند. ما تمام تلاشمان برای رسیدگی و اهتمام ویژه به مشکلات دانشجویان است. ما اکنون به پارادوکس در جامعه مواجه هستیم، من فکر می‌کنم این خدمات در فعالیت‌های اجرایی مخصوصا در حوزه فعالیت‌‌های دانشجویی به نوع و شکل کاملا علنی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد:ما در حوزه خدمات دانشجویی با پارادوکس‌های متفاوتی رو به رو هستیم به عنوان مثال از یک طرف باید صلاح دانشجویان را در نظر بگیریم و از یک طرف باید محدودهای شدید مالی و کالایی در کشور را درک  و بر اساس اینها سیاست‌‌گذاری کنیم، ما  نمی‌توانیم چشممان را بر روی ارایه خدمات ارایه شده ببندیم. علاوه بر این ظرفیت‌های خوابگاهی محدود هستند و ما در عین حال نمی‌توانیم این را هضم کنیم که دانشجویان در دانشگاه‌ها اسکان مناسبی نداشته باشند. ما حتی در ساختارهای تشکیلاتی با پارادوکس‌هایی مواجه هستیم مثلا از یک طرف مزایایی فوق العاده صندوق رفاه دانشجویی را می‌دانیم و از طرفی مسئولیت‌های متعددی بر عهده دانشگاه‌ها است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: ما می‌دانیم اگر به سمت سازمان شدن خدمات دانشجویی حرکت کنیم مزایایی برای ما دارد اما این نگرانی هم وجود دارد که شاید اختیارات ما در این زمینه کاهش یابد، بنابر این معجزه‌ای که معاونت‌های دانشجویی انجام می‌دهند مدیریت بر همه این امور است. در جلسه‌ای که اخیرا روسای ۱۳ دانشگاه برتر داشتند وقتی ارقام را رصد می‌کردیم می‌دیدیم‌ که گویی ارائه خدمات دانشجویی ناممکن است اما توسط معاونین دانشجویی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز