خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

عاشورا، بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۱۸۷

رییس شورای شهر تهران گفت: مبادا روشهای نادرست عزاداری از جمله قمه‌زنی و استفاده از موسیقی و آواهای نامتناسب با شان اهل بیت(ع) ، مانع شنیده شدن این ندای جاودانی در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در سخنانی در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر گفت: در آغاز محرم الحرام قرار داریم و عزاداری حسینی، یکی از مهمترین شعائر دینی و مناسک شیعی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از عزاداری ایام محرم که تجدید پیمان روحی و معنوی با سالار شهیدان و رساندن پیام سیدالشهدا به جهانیان است اظهار داشت: روح قیام حسینی، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد است، خون اباعبدالله، وسیعترین، نزدیکترین و سریع ترین مسیر هدایت بشریت است تا هر انسانی در هر عصر وزمانه، شرافت، انسانیت و آزادگی خود را به بهایی ناچیز نفروشد و در برابر سقوط ارزشهای اخلاقی وانسانی بی تفاوت نماند.

هاشمی با بیان اینکه عاشورا، بلندترین ورساترین فریاد انسانیت در تاریخ است تصریح کرد: این واقعه از دهان خشکیده طفل شش ماهه حسین (ع)، حلقوم بریده اباعبدالله وحنجره محزون زینب کبرا، فریاد شد و مبادا روشهای نادرست عزاداری از جمله قمه زنی و استفاده از موسیقی و آواهای نامتناسب با شان اهل بیت(ع)، مانع شنیده شدن این ندای جاودانی در جامعه گردد.

وی با بیان اینکه توصیه امام خمینی، مراجع تقلید و رهبرمعظم انقلاب همواره بر  آن است که روح ومعرفت عزاداری باید بر شعور و هیجان و صدای آن مقدم باشد، افزود:  نوآوری های غیراصولی در عزاداری نباید محتوا و پیام آن را تحت الشعاع قرار دهد.

رییس شورای شهر با بیان اینکه عزادار واقعی، در محرم، حسینی می شود، افزود: به دلیل این تغییر درونی است که گریه وعزاداری برحسین، پاک کننده همه گناهان و افضل بر همه عبادات است چرا که هیچ اکسیری چون حسینی شدن، ماهیت انسانها را دگرگون نمی کند و فطرت پاک و نیک طلب آنها را شکوفا نمی کند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نخستین روز محرم است و امیدواریم به لطف وعنایت فرزند فاطمه در این فرصت کوتاه حسینی شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز