خبرگزاری کار ایران

بازگشت هزار حاجی بیمار و دارای شرایط خاص با پرواز ویژه به کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۴۳۹

مدیر عملیات حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مکه، گفت: از ابتدای عملیات انتقال حجاج از ۲۵ مرداد تا کنون حدود یک هزار حاجی بیمار، با شناسایی بخش‌های مربوطه، به صورت فوق‌العاده و در قالب پروازهای ویژه درحال بازگشت به کشور هستند.

به گزارش ایلنا، محمودرضا فقیهی، مدیرعملیات حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درحاشیه بازدید رئیس سازمان حج و زیارت کشور از بیمارستان مکه مکرمه گفت: عملیات ایام تشریق پایان یافته و جمعیت زائران حاضر در مکه رو به کاهش است، در حال حاضر ۱۶ زائر در بیمارستان مکه بستری هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک نفر در بخش سی سی یو و بقیه در بخش های داخلی مردان و زنان بستری شده‌اند. اغلب این بیماران مشکلات ریوی دارند. البته این زائران مشکل جدی ندارند.

وی با اشاره به بستری ۱۵۶ زائر در بخش سی سی یو از ابتدای عملیات حج در مکه، گفت: تعداد بستری در بخش داخلی مردان ۲۶۵ نفر، بخش داخلی زنان ۲۰۹ نفر و در بخش اورژانس بیمارستان مکه از ابتدا تا دوم شهریور، یک هزار و ۱۰۰  نفر بوه، این درحالی است که بسیاری از زائران نیازمند به برخی درمان‌ها در مطب‌ها، محل استقرار زائران و درمانگاه‌های ۵ گانه مرکز پزشکی حج و زیارت به بیمارستان مکه ارجاع داده شده و پس از بهبودی و مداوا به کاروان‌ها برگشته اند.

مدیر عملیات حج مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: پزشکان متخصص، ۲۴ ساعته در درمانگاه‌ها و بیمارستان ها در بخش های داخلی، طب اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک و چشم ۳۵ هزار و ۹۱۴ زائر را ویزیت کردند و با توجه به پیش بینی ها تا این لحظه هیچ مشکلی در تامین دارو برای زائران نداشتیم و تا پایان عملیات هم هیچ مشکلی در ارائه خدمات دارویی در مجموعه ها و درمانگاه‌های تخصصی و بیمارستان مکه نخواهیم داشت.

فقیهی به فعالیت داروخانه ها در مدینه و مکه اشاره کرد و گفت : بیش از ۲۵ هزار و ۹۵۳ نسخه در بیمارستان و ۳۳ هزار و ۱۸ نسخه در درمانگاه‌ها پذیرش شده است .

وی در مورد تمهیدات مرکز پزشکی حج و زیارت در اعزام بیماران خاص به ایران گفت: طبق روال هرساله بیمارانی که شرایط خاصی دارند و نیاز است برای ادامه درمان به ایران اعزام شوند با همکاری سازمان حج و زیارت و سازمان بیمه گذار، اعزام شده‌اند. پزشکان عرب زبان هماهنگی های انتقال این عزیزان را در بحث های هوایی کشیدند و تا این لحظه هم این کار به خوبی انجام شده است.

همچنین علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در جریان بازدید از مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و عیادت از بیماران بستری در این مرکز گفت: از ابتدای عملیات انتقال حجاج از ۲۵ مردادماه تا کنون حدود یک هزار نفر از حجاج ایرانی بیمار و دارای مشکلات خانوادگی، با شناسایی بخش‌های مربوطه، به صورت فوق‌العاده و در قالب پروازهای ویژه درحال بازگشت به کشور هستند.

وی گفت: امسال تلاش شده کسانی که بیمار، دارای شرایط خاص یا سن زیاد هستند یا به دلیل طولانی شدن زمان سفر که خارج از اختیار ما به دلیل برنامه پروازی اعلامی از سوی عربستان خارج بوده و یا حجاجی که دچار مشکل خانوادگی و یا کاری شده اند، زودتر به ایران اعزام شوند.

رشیدیان گفت:علاوه بر این، در روز نخست شروع عملیات بازگشت حجاج، یک پرواز فوق العاده ٣٨ نفر از بیماران و افراد دارای شرایط خاص را به کشور انتقال داد. همچنین تعدادی از حجاج که دارای بیماری و مشکلات حاد تنفسی بودند و نیاز به استفاده از دستگاه ونتیلاتور در پرواز بود اعزام شده‌اند. برای انتقال چند بیمار دیگر بستری در بیمارستان مکه نیز که مشکلات و بیماری هایی اینچنینی دارند امکانات لازم تامین شده و به مرور اعزام می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز