خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی مطرح کرد:

اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۴۲۸

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد مراکز مشاور امین قوی، تقویت کمیته‌های انضباطی و ... را در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، کارگاه آموزشی توجیهی «دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری» با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد برگزار شد.

وی در این جلسه با بیان اینکه حجاب، عفاف و آراستگی و شئون فرهنگی و اجتماعی، موضوع بسیار مهمی در جامعه است که باید آن را جدی گرفت و اهمیت داد، گفت: عفاف و حجاب و پوشش از دستورات دینی و حدود الهی است. شکستن حجاب مقدمه ای برای سست کردن اعتقادات فرهنگی، سیاسی، دینی و اعتقادی است که این اتفاق در غرب رخ داد و با همین روش هویت و ارزش و جایگاه زن را نابود کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حجاب و عفاف یک پرچم و نماد است. دشمنان برای از بین بردن این پرچم و اجرای سایر مقاصد خود ابتدا به این نماد حمله ور می شوند.

کلانتری، انجام کار معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری خواند و در رابطه با دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، اظهار داشت: مبنای نگارش این دستورالعمل اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرامین امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و سند دانشگاه آزاد اسلامی است که در 4 گام تعریف شده است.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای این دستور العمل همه در دانشگاه مسئول هستند، ادامه داد: گام اول این دستورالعمل کار معرفتی است که باید دانشجویان، کارمندان و اساتید توجیه شده و در فضای گفتمانی قوی به بیان نظرات خود بپردازند.

کلانتری خاطرنشان کرد: بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان، هیأت های مذهبی، اساتید معارف اسلامی، کانون های فرهنگی هنری، کارشناسان فرهنگی دانشگاه، اساتید علاقمند به این مباحث در ابتدا باید این فضای گفتمانی را در دانشگاه ایجاد کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد مراکز مشاور امین قوی، تقویت کمیته های انضباطی، فعالیت نیروهای متعهد و قوی در فضای مجازی و ...در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز