خبرگزاری کار ایران

رئیس قطب علوم اعصاب کشور:

بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۳۰

آئین رونمایی از برنامه ملی بیمه پزشکان میهن، امروز، 28 مرداد سال جاری، با حضور علیرضا زالی رئیس قطب علوم اعصاب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی (رئیس قطب علوم اعصاب کشور) ضمن گرامیداشت عید غدیر و روز پزشک در ارتباط با این نشست گفت: این برنامه با کارشناسی مشترک عزیزان فعال در حوزه پزشکی و بیمه ای در ابعاد و سطوح مختلف نیاز بیمه ای جامعه پزشکی صورت گرفت. این برنامه به مدت 4 ماه پس از آمادگی اجرا و دوباره در یک کارشناسی فشرده برآورد شد تا تمام نیازهای جامعه پزشکی را پوشش بدهد.

زالی در ادامه گفت: بنابراین تمام صیقلکاری های حرفه ای روی این طرح انجام گرفته است تا همه نیازهای جامعه پزشکی، پرستاران و همه گروهای همکار با پزشکان مدنظر قرار گرفته بشود. بنابراین پکیجی طراحی شده است که اگر دوستان توجه کنند خواهند دید که تمام اتفاقاتی که در جامعه پزشکی ایجاد نگرانی می کند و باعث تزلزل ثبات و امنیت فکری جامعه پزشکی و درمانی کشور می‌شود، در این طرح درج شده است.

رئیس قطب علوم اعصاب کشور عنوان کرد: سعی شد تا ابعاد منعطفی در این پکیج بیمه مندرج شود. این انعطاف پذیری همچنین متناسب با ذائقه، درگیری و خواست های جامعه پزشکی منظم گشته است.

زالی در ارتباط با بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان گفت: یکی از مهمترین موضوعات بیمه برای پزشکان موضوع بیمه مسئولیت حرفه ای است. با رایزنی هایی که با قوه قضائیه شده بود و در ارتباط با این طرح بیمه، قرار بود اصلاح قوانین پایه در دست کار باشد. نکته مهم این است که مجامع قضائی کشور بیمه مسئولیت حرفه ای را به عنوان وثیقه بپذیرند. این موضوع پس از این که مصوب مجلس شد به شورای نگهبان رفت. بنابر رای شورای نگهبان، اگر قصور پزشک ابعاد تعمدی داشته باشد شامل این موضوع نیست و با درج این بند، در نهایت قانون پذیرفته شد و در دوره ریاست آقای رییسی در متن قانون توسعه ششم مندرج شد.

زالی گفت: سعی شده است که پوشش بیمه جامعه پزشکی با بیمه حداقلی صورت بگیرد. زیرا تنها پزشکان نیستند که مشمولین بیمه قرار می گیرند. بنابراین شمولیت قوانین بیمه می بایست بالا برود و نرخ حداقلی بیمه باید منظور شود. چرا که در حال حاضر، حدود 15 هزار دستیار در بخشهای مختلف مشغول کار هستند که درآمد چشمگیری نخواهند داشت. با وجود اینکه این افراد از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند تاکنون یک پوشش بیمه ای جامع و با نرخ ارزان صورت نگرفته بود. بنابراین طرح تمام گروه های پزشک و غیر پزشک از جمله لیسانسه های دارای پروانه، پرستاران و هر گروهی که به نوعی با بیماران در ارتباط هستند و علی القاعده در معرض قصور پزشکی هستند،  تحت پوشش بیمه ای قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت: بحث افزایش زمان پوشش بیمه ای از نکات دیگری است که در این طرح مدنظر قرار گرفته شده است. معمولا در شرایط فعلی بین چهار تا پنج سال بیمه ها پوشش می دادند که این زمان به هفت سال افزایش پیدا کرد. به نظر می رسد پرونده های پزشکی در هفت سال حل و فصل می شوند و نیازی به مدت بیشتر نبود.

زالی افزود: برای بسیاری از پزشکان با توجه به نوع حرفه آنها دشوار است در جریان پرونده ممارست داشته باشند، بنابراین تدبیر شد سایر شوراهای قضایی در این باره کارکرد داشته باشند. مجامعی مانند شورای حل اختلاف بتوانند پرونده ها را رسیدگی بکنند.

زالی در پایان گفت : مسیله مهم دیگر زمان در اختیار گذاشتن مدارک به سازمان بیمه است که پیشتر حدود هفت روز فرجه داشت و زمان بیشتر و معقول تری در این رابطه مدنظر قرار داده شده است. ما با مسئولین بیمه رایزنی کردیم که نگاه به این پکیج یک نگاه اقتصادی نباشد تا جمله مشکلات پزشکان با حداقل پرداخت حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز