خبرگزاری کار ایران

حناچی تاکید کرد:

حل مشکلات تهران با نگاه سوپرمنی امکان‌پذیر نیست/ خبرنگاران نباید مدح و مجیز مسئولان را بگویند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۷۰۷

شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر نتوانیم موضوعات را اجتماعی کنیم در حل آن موفق نخواهیم بود، گفت: نیازمند افزایش مشارکت اجتماعی مردم در شهر تهران هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در ایوان شمس گفت: اعیاد پیش‌رو و روز خبرنگار را به همکاران خبرنگار که پدال آگاهی و دانش در جامعه هستند تبریک می‌گویم. ۱۷ مرداد یادگار اتفاقی است که در مزار شریف افتاد‌. تلاشی که اگر اتفاق نمی‌افتاد آشوبی به آشوب‌های منطقه اضافه نمی‌شد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و مسایل شهری در کلانشهر تهران با نگاه سوپرمنی امکان‌پذیر نیست، اظهارکرد:  نمی‌توانیم منتظر باشیم یک‌نفر بیاید و همه مشکلات را حل کند. بسیاری از مشکلات شهر تهران جز با همکاری و همگامی همه امکان‌پذیر است.

شهردار تهران تصریح کرد: زمانی می‌توانیم آلودگی شهر را کنترل کنیم که حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم و در کنار آن به این باور برسیم که اگر هر کدام از ما پیشقدم شویم و از کاهش آلودگی سهم داشته باشیم می‌توانیم موفق باشیم.

وی با اشاره به انتقاد خبرنگاران درباره عدم پاسخگویی گفت: این انتقاد را می‌پذیرم. به‌دلیل حجم کار و حساسیت موضوع است نمی‌توان به راحتی اظهارنظر کرد. خبرنگاران نباید مدح و مجیز مسئولان را بگویند، نگاه نقادانه و منصفانه می‌تواند ما را از این وضعیت خلاص کند.

شهردار تهران با بیان اینکه بزرگترین مشکلات با نگاه اجتماعی قابل حل است، افزود: اگر نتوانیم موضوعات را اجتماعی کنیم در حل آن نیز موفق نیستیم و این زمانی است که آگاهی‌رسانی به‌درستی اتفاق افتد. اطلاع‌رسانی درست هر عقل سلیمی را به تحرک وا می‌دارد. موفقیت نامحدود در این است که بتوانیم موضوعات را اجتماعی کرده و با جمعیت بیشتری به سمت آن رویم.

وی خاطرنشان کرد: تکدی‌گری و کودکان کار، آلودگی هوا و ترافیک را زمانی که وجدان عمومی به آن حساس باشد و همه بخواهند می‌توانیم به سرانجام برسانیم‌.

حناچی افزود: در نمایشگاه اکسپوی میلان یکی از غرفه‌های پسماند حجم تولید یک خانواده چهار نفره آلمانی را مجسم کرده بود و آن حجم از زباله در یک ساختمان تکان‌دهنده بود. اگر با آن تکنولوژی این را با یک خانواده چهار نفره ایرانی تصویر کنیم بهت‌زده می‌شویم.

شهردار تهران افزود: زمانی موفق خواهیم بود که مردم نسبت به موضوعات حساس شوند. برای انجام درست این مهم نیازمند سرمایه اجتماعی هستیم. جامعه ای  که این سرمایه را از دست می دهد ابزار بسیار مهمی را برای حل مشکلات از دست خواهد داد. در دوره پهلوی اول داشتن رادیو جرم بود اما امروز این موضوع خنده‌دار است. مقابل تحولات اجتماعی قرار گرفتن و مقاومت کردن در آینده همین میزان خنده‌دار خواهد بود. در ادبیات نیز آمده که "فرزند زمان خویشتن باش" که به معنی ایجاد تحول متناسب با زمان حاضر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما زمانی حل می‌شود که خودمان را ببینیم و مشکل را در خودمان جست‌وجو کنیم‌ و برای حل آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز