خبرگزاری کار ایران

خلیل‌آبادی:

مسئولان خود را موظف به پاسخگویی به خبرنگاران بدانند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۱۷

نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهرستان ری با حضور نمایندگان شورای شهر ری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خلیل‌آبادی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: امروز در آستانه روز خبرنگار قرار داریم. هر آنچه ایران در حوزه دموکراسی و پیشرفت به دست آورده، مدیون زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

وی در ادامه افزود: ارکان سوم و چهارم دموکراسی بیش از 150 سال است که بار رسالت خود را به دوش می‌کشد.

خلیل‌آبادی با اشاره به سالروز مشروطه در روز 14 مرداد ماه در ادامه اظهار داشت: مشروطه نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور ما است که باید به خوبی به آن پرداخته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: جنبش ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی پروژه‌هایی هستند که مطالعه آنها نشان می‌دهد بیشترین سهم را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در انتقال وقایع بر عهده داشتند و این افتخاری است که در طول تاریخ بر عهده شما بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران زندان، اسارت، تبعید و سختی‌ها را به جان می‌خرند تا آگاهی را به سطح عموم جامعه برسانند، تصریح کرد: نمونه بارز این رشادت شهید محمد صارمی است که در 17 مرداد ماه سال 77 به همراه 8 نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید. این روز در تقویم ایران به عنوان روز خبرنگار است و همه ساله یاد شهید صارمی و همه خبرنگارانی که در طول 150 سال مبارزات حق‌طلبانه مردم برای رشد، توسعه و دموکراسی زحمت کشیده‌اند را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه به ارتباط بین رسانه‌ها و شورا اشاره کرد و گفت: شورا یکی از ارکان برآمده از دل مردم است و با حوزه رسانه همنشینی تنگاتنگی دارد. تنها وسیله ارتباطی اعضای شورا و مردم، خبرنگاران هستند و البته در کلانشهرها خبرنگاران گوش، چشم و زبان مردم و شورا هستند.

وی افزود: شورا و رسانه دو نهادی هستند که در راستای توسعه کشور و مردم‌سالاری قدم برمی‌دارند. از وقتی در این عرصه قرار گرفتیم، تلاش کردیم با دوستانه رسانه در حد مقدور تعامل خوبی داشته باشیم. امروز حوزه رسانه و خبر مورد توجه همگان است؛ هم دولتمردان، هم سیاستمداران و هم مردم به نقش و اهمیت خبرنگاران پی برده‌اند.

خلیل‌آبادی در ادامه تصریح کرد: امروز در دنیا، رسانه افکار عمومی را سامان می‌دهد و تحلیل‌هایی که در دسترس همگان قرار می‌دهد می‌تواند بسیاری از مشکلات جهانی را پیگیری کند و زبان گویای مردم باشد. آنچه ما از شما سراغ داریم قضاوت، سلامت، سختکوشی و تلاش بود و هیچ چیزی به اندازه صداقت و شرافت حرفه‌ای نباید برای خبرنگاران مهم باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری جزو حرفه‌های سخت و مشقت‌بار است، اظهار داشت: باید امنیت شغلی خبرنگاران در همه سطوح حفظ شود و خبرنگاران باید آزاد باشند تا آنچه از بطن مردم به دست می‌آید را مخابره کنند و همه مسئولین خود را موظف به پاسخگویی به خبرنگاران بدانند.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر درباره تشکیل شورای مجزا برای این شهر گفت: شهرستان ری استقلال دارد و فرماندار ویژه نیز دارد اما متاسفانه در حوزه مدیریت شهری ری به تهران متصل شده و این اقدام در سال ۱۳۹۲ با ادغام شورای بخش مرکزی شهر ری با تهران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بدنه شهر ری شورا دارد اما بخش مرکزی آن در دامن تهران قرار گرفته است اظهار داشت: این مسئله باعث ایجاد تبعات منفی می شود. قانون اساسی هر جایی که در مورد شوراها صحبت کرده بر نقش مردم برای تصمیم گیری شورای خود و انتخاب اعضا تاکید داشته است.

خلیل آبادی تصریح کرد: اعضای شورای شهر توسط خود مردم و شهر انتخاب می‌شوند در حالی که برای تهران٬ ری٬ شمیرانات و تجریش این مساله روی نداده است. برای این شهر حریم تعیین شده است اما شورای آن با تهران ادغام شده است.

 وی در ادامه افزود: تا سال ۱۳۹۲ ادغام بخش مرکزی ری با تهران قانونی نبوده ولی در زمان ریاست جمهوری گذشته تبصره ذیل ماده ۱۲ آورده شد که در تهران, ری و تجریش یک شورا تشکیل شود.

 وی با بیان اینکه این خلاف نص صریح قانون اساسی است تصریح کرد: این مساله باید توسط شورای نگهبان رد می شد اما نمی دانم چطور این موضوع مورد تایید قرار گرفته است.

 عضو شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم شهرری به حق خود که در سالیان گذشته از آن ثبت شده برسند و با تشکیل شورای مستقل این امر تحقق یابد.

 در ادامه زند کریم خانی درباره درباره مشکلات این بخش گفت: انتقال صنایع مزاحم بدون کارشناسی به سمت بخش های مختلف شهرستان ری باید مورد مخالفت قرار می‌گرفت و از آن پیشگیری می شد. نباید تصور شود مشکلات شهر تهران حل می‌شود بلکه به سمت بخش های شهرستان ری منتقل می شود.

وی افزود: سازمان زندان‌ها با این جمعیت در حقیقت یک شهر محسوب می‌شود که به شهر ری اضافه شده است آیا زیرساختهای لازم برای این محدوده تامین شده است.

زندکریم خانی با بیان اینکه شهرستان ری سرریز مشکلات تهران شده تصریح کرد: پسابهای تهران نیز به سمت این شهر می آیند و حق آبه ما نیز به ما تعلق نمی گیرد

 وی افزود: وقتی سازمان زندانها قرار بود به فشافویه منتقل شود صورت جلسه بین بخشداری و فرمانداری تهران تنظیم و براساس آن مقرر شد امکاناتی به این منطقه از جمله آتش نشانی، حمل و نقل جاده‌ای و امکانات زیربنایی برای همراهان ملاقات کننده ها تعلق  گیرد که متاسفانه این کار انجام نشده است.

زند کریم خانی در ادامه اظهار داشت: ما زندانی به نام زندان فشافویه نداریم.اسم آن زندان تهران بزرگ است. اما متاسفانه فشافویه را به نام زندان آن می‌شناسند. این منطقه شامل بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه می باشد و ۴۰ درصد تولیدات لبنی تهران را تامین می کند و زمانی به عنوان سرزمین طلایی تولید گندم مطرح می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز