خبرگزاری کار ایران

آغاز پویش شهر آماده با هدف آمادگی شهروندان تهرانی در برابر مخاطرات

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۲۴

پویش شهر آماده به منظور ارتقای سطح آگاهی های عمومی و مشارکت شهروندان در مواجهه با مخاطرات طبیعی، به عنوان پیش نیاز تمامی اقدامات و برنامه های جامعه محور در حوزه تاب آوری شهری در شهر تهران آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، محورهای اصلی این پویش شامل جلب مشارکت شهروندان در ارزیابی و افزایش ایمنی ساختمان ها و آمادگی شهروندان ساکن و یا شاغل در آنها، از طریق مشارکت در اجرای طرح "مدیریت بحران ساختمان" ، تشویق شهروندان به فراگیری آموزش‌های همگانی مدیریت بحران ، تشویق به عضویت شهروندان در گروه‌های امداد محلی از طریق عضویت در "خانه های دوام و ایمنی" و معرفی "مراکز امن اضطراری محلات"، با هدف آشنایی شهروندان با این مراکز و چگونگی آمادگی بیشتر آنها در مواجهه با زلزله احتمالی شهر تهران می شود.

شهروندان می توانند با مراجعه به وبسایت pc.tdmmo.ir ، ضمن آشنایی با خدمات ارائه شده در قالب این طرح، نحوه عضویت در گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله( دوام)، نحوه ثبت نام در طرح مدیریت بحران ساختمان و نحوه شناسایی مراکز امن اضطراری در محلات زندگی خود را فرا گیرند.

همزمان با اجرای طرح یاد شده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، اطلاع رسانی گسترده محیطی با نصب بیلبوردهای متعدد در سطح پایتخت انجام شده و موضوع #شهرآماده در قالب یک کلید واژه مهم در شبکه های اجتماعی تعریف شده تا شهروندان با پیگیری مطالب این هشتگ بتوانند با موضوعات مطرح در پویش شهر آماده آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز