خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

راه‌اندازی بانک شیر مادر در ۶ استان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۵۸۷

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کار کرده و در ۶ استان دیگر شامل شهرهای کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می شود.

به گزارش ایلنا، رییسی درخصوص راه‌اندازی بانک شیر مادر افزود: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می‌شود که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می شوند بسیار موثر است، زیرا ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت ها و ترخیص سریع تر تاثیر دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می شود. همچنین، دستگاه‌هایی در این مراکز وجود دارد که شیرهای اهداشده را پاستوریزه می‌کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می‌شود.

به گزارش وبدا، رییسی تصریح کرد: مادری که شیر اهدا می‌کند نیز از نظر سلامت و بیماری‌های عفونی کنترل می‌شود تا با خیال راحت این شیرهای اهدا شده در اختیار بخش‌های ویژه نوزادان قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز