خبرگزاری کار ایران

سردار کمالی در گفت‌وگو با ایلنا:

کلاهبرداری برخی سایت‌ها و کانال‌ها از سربازان/ ادعای «جابه‌جایی سرباز» دروغ است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۱۵

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به کلاهبرداری برخی سایت‌ها و کانال‌ها از سربازان هشدار داد.

سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت غیرقانونی برخی سایت‌ها و سامانه‌ها درباره موضوعات مرتبط با سربازان گفت: سربازی موضوعی است که همه خانواده‌ها از جمله پدر، مادر، جوان و حتی زنان را درگیر می‌کند. در حال حاضر با توجه به اینکه فضای بازار کار در حال تغییر است و بیشتر کسب و کار به فضای مجازی کشیده شده است؛ این موضوع فرصتی را فراهم کرده است که یک سری از افراد به این کار ورود پیدا کنند و از سامانه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی تشکیل داده و در رابطه با مشاور سرباز، جابجایی سرباز و معافیت‌های سربازی اقداماتی را انجام دهند. 

وی ادامه داد: این سامانه‌ها و سایت‌ها که راه‌اندازی شده، متاسفانه مدیریت نمی‌شود و افراد عموما به دلیل اینکه هدف‌شان کسب درآمد است، واقعیت‌ها را نگفته و مردم را فریب می‌دهند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: برای جابجایی سرباز جایی را نداریم که فردی بخواهد توصیه‌ای انجام دهد و یا کمک کند که سرباز بتواند از شهری یا از سازمانی به سازمان یا شهر دیگر جابجا شود. همچنین در خصوص معافیت‌ها اینگونه است که معافیت صرفا در چارچوب قوانین امکان‌پذیر است.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: سایت‌ها و کانال‌هایی که در رابطه با امریه یا پروژه‌های تحقیقاتی فعالیت می‌کنند، نیز از همین دست هستند. این سایت‌ها نیز عموما کلاهبرداری بوده چرا که امریه شرایط خاص خود را دارد و سازمان مورد نظر باید فرد را بر اساس شرایطی که وجود دارد و همچنین سهمیه‌ای که تعیین شده، انتخاب کرده و لیست سازمان را به دفتر سیاست‌گذاری نیروهای مسلح تحویل دهد و چنانچه فرد واجد شرایط باشد، مجوز امریه برای سرباز صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این سایت‌ها یا کانال‌ها اعلام می‌شود که فلان مرکز امریه می‌دهد یا سرباز می‌گیرد و از سربازان می‌خواهند که رزومه ارسال کرده، در حالی که اصلا چنین چیزی صحت ندارد. همچنین در خصوص پروژه‌های تحقیقاتی نیز مراکز تحقیقاتی شرایط خاص خود را دارند و فرد باید به این مراکز مراجعه کرده و از این شرایط  استفاده کند، اما باز هم در این سایت‌ها و کانال‌ها مشاهده می‌کنیم که یک سری ادعا کرده که رابط این مراکز بوده و از سرباز پروژه و روزمه و پول دریافت می‌کنند و از این طریق اقدام به سودجویی و کلاهبرداری می‌کنند.

سردار کمالی تاکید کرد: ما بارها هشدار داده‌ایم تا مردم و خانواده‌ها فریب این سایت‌ها و کانال‌ها را نخورده و به آنها اعتماد نکنند و باز هم تاکید می‌کنیم که اولا همه اطلاعات مربوط به سربازی در سایت سازمان وظیفه عمومی منتشر می‌شود یعنی همه قوانین، آیین‌نامه‌ها و مقررات در این سایت اعلام شده است. همچنین در این سایت سامانه الکترونیکی معرفی شده است که سربازان می‌توانند از طریق آن اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند و قوانین و مقرراتی جدید از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود. 

سردار کمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشات بسیاری به ما می‌رسد که به رغم اینکه هشدارهای فراوانی در خصوص عدم استفاده از این سایت‌ها اعلام می‌شود باز هم مردم فریب این سایت‌ها و کانال‌ها را می‌خورند و از آنها کلاهبرداری می‌شود، لذا ما تاکید می‌کنیم مردم فریب این سایت‌ها را نخورند و برای کسب اطلاعات به سایت سازمان وظیفه عمومی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز