خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:

بیش از ٨٠ درصد مرگ و میرها به علت بیماری‌های غیرواگیر رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۷۶۸

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیرواگیر درحال حاضر، مهمترین تهدیدکننده سلامت در جهان و همینطور در ایران محسوب می‌شود. بیش از ٨٠ درصد مرگ و میر در کشور به علت بیماری‌های غیرواگیر رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا، افشین استوار در آیین رونمایی سامانه مصورسازی اطلاعات جمعیتی سلامت و بیماری در ایران، اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر درحال حاضر، مهمترین تهدیدکننده سلامت در جهان و همینطور در ایران محسوب می‌شود. بیش از ٨٠ درصد مرگ و میر در کشور به علت بیماری‌های غیرواگیر رخ می‌دهد و از این میزان، بیش از سه چهارم موارد به علت ٤ بیماری اصلی بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن تنفسی است.

وی افزود: وزارت بهداشت مصمم است که بار بیماری‌های غیرواگیر را در کشور از طریق اجرای برنامه‌های موثر و هزینه اثربخش کاهش دهد. تشکیل کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر ، تدوین سند ملی و تعیین اهداف ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در راستای برنامه جهانی اقدام و اتخاذ نوعی رویکرد بین بخشی برای دستیابی به این اهداف نشان از عزم و تعهد سیاسی در بالاترین سطح ممکن در کشور برای کاستن از بار بالای بیماری‌های غیرواگیر و صیانت از سلامت مردم دارد. در همین راستا، وزارت بهداشت مصمم است از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کند.
دکتر استوار ادامه داد: از جمله مهمترین این ظرفیت‌ها می‌توان از نظام شبکه بهداشت و درمان با پوشش بیش از ٩٨ درصد جمعیت روستایی کشور، مدیریت غیرمتمرکز برنامه‌های سلامت از طریق تفویض اختیار گسترده به ٦٣ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور برای تامین و ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش خود نام برد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بیان کرد: ادغام برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در نظام سلامت با الهام از ایده پوشش همگانی سلامت در راستای هدف حفاظت مالی از مردم، تامین دسترسی و بهبود کیفیت خدمات از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت در این زمینه است.

وی عنوان کرد: دوره بین‌المللی مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، با حمایت دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران و با مشارکت مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در دانشگاه اکسفورد و با همکاری دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت، توسط مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی شده است. هدف از این دوره، ظرفیت‌سازی و آموزش مدیران میانی برای حمایت‌طلبی، برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی، پایش و ارزشیابی برنامه‌ها در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز