خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

نتایج طرح کاهش آلودگی هوا را به زودی اعلام می‌کنیم/ برخی کارخانه‌ها برای پلاک موتورهای کاربراتوری به نمایندگان مجلس متوسل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۲۰۷

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه برخی شرکت‌های تولید موتورسیکلت برای پلاک شدن محصولات‌شان متوسل به نمایندگان مجلس می‌شوند، اما بدانند که تولید این موتورسیکلت‌ها اشتباه بوده و به هیچ عنوان پلاک نمی‌شوند.

سردار سید کمال هادیانفر (رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ۶ میلیون موتورسیکلت فاقد پلاک در کشور وجود دارد، اما باز هم کارخانه‌ها اقدام به تولید موتورسیکلت کاربراتوری می‌کنند، آیا پلیس برنامه‌ای برای توقف تولید این موتورها دارد، گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم کارخانه تولید نکند، اما کارخانه‌های تولید موتورسیکلت باید بدانند که موتورسیکلت کاربراتوری براساس مصوبه دولت پلاک نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بسیاری از کارخانه‌ها با ما مکاتبه می‌کنند و متوسل به برخی نمایندگان مجلس می‌شوند تا بتوانند از این طریق موتورسیکلت‌ها را پلاک کنند، اما بدانند که تولید این موتورسیکلت‌ها اشتباه بوده و به هیچ عنوان پلاک نمی‌شوند.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در شهرها ادامه داد: بهره‌بردار و تایید کننده اصلی هر معبری که قرار است، ساخته شود پلیس راهور است، بنابراین وزارت راه و شهرداری در شهرها و جاده‌های کشور موظف به رعایت استانداردهای ایمنی در معابر شهری و بین شهری هستند.  

سردار هادیانفر با بیان اینکه پلیس در ساخت بزرگراه نقش نداشته، اما در حوزه ایمن‌سازی آن نقش دارد، گفت: برخی از بزرگراه‌ها دارای نواقصی هستند مانند بزرگراه امام علی (ع) که به دلیل پیچ‌های زیاد باعث ایجاد ترافیک می‌شود. مشکلات بزرگراه‌ها در مجموعه فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا بررسی می‌شود و به شهرداری یا معاونت توسعه راهداری اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: ما در کروکی تصادفات محورها را تحلیل می‌کنیم و چنانچه یک نقطه به عنوان گپ تصادفات باشد به عنوان نقطه حادثه‌خیز اعلام می‌کنیم.

سردار هادیانفر همچنین با بیان اینکه موضوع اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال ۹۷ همچنان در حال بررسی است، درباره طرح کاهش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: پلیس در این مدت که از اجرای طرح کاهش می‌گذرد موارد را بررسی می‌کند که آیا طرح زوج و فرد که به طرح کاهش آلودگی هوا تبدیل شده است برای شرایط کنونی پاسخگو است یا خیر؟

وی ادامه داد: دو موضوع کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا از مهمترین اهداف اجرای طرح کاهش بوده‌اند ما نیز در حال حاضر در حال بررسی هستیم که آیا این اثرات را داشته است یا خیر و به زودی نتیجه نیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز