خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان انتقال خون :

خون ایران، بالاترین ضریب سلامت و امنیت را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۰۵۳

درنشست آموزشی روابط عمومی‌های سازمان انتقال خون و ادارت کل استانی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایرانیان را دارای خونی با بالا ترین ضریب سلامت و امنیت در منطقه و دارای رتبه سلامتی بالایی در دنیا دانست.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور مدیران روابط عمومی ادارات کل انتقال خون استانی صبح امروز آغاز به کار کرد دکتر بشیرحاجی بیگی با تبریک به مناسبت روز ۹ مرداد روز ملی انتقال خون که پیش رو داریم، و ۱۷ مرداد روز خبرنگار، تعامل خوب روابط عمومی و رسانه‌ها را شایان تقدیر دانست.

حاجی بیگی با اشاره به چهل و ششمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون گفت: این حرکت را با ۲۰۰ هزار اهدای خون شروع کردیم و اکنون به همت اهدا کنندگان عزیز به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اهدای خون رسیده‌ایم.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی سازمان انتقال خون گفت: اکنون همکار سازمان جهانی بهداشت در امر آموزش و پژوهش هستیم که این همکاری از سال ۱۳۹۶ تا کنون تمدید شده است.

سخنگوی سازمان همچنین به اجرای طرح غربالگری اهدا کنندگان بار اول و واکسیناسیون هپاتیت B برای اهدا کنندگان مستمر اشاره کرد و افزود: این طرح سال گذشته ۴۵ درصد پیشرفت داشت و مهر امسال فاز دوم آن آغاز می شود و امیدواریم تمامی این عزیزان در این طرح واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: این طرح ضریب امنیت و سلامت خون را در اهدا کنندگان مستمر خون افزایش می دهد.

حاجی بیگی در بخش دیگری از سخنانش ضمن با اهمیت شمردن اهدای خون مسوولانه و آگاهانه، بهره برداری از مراکز جامع را گام مهمی در تکریم اهدا کنندگان و امکان اهدای اجزای خون به روش فرزیس دانست.

وی گفت: هم اکنون در دنیا مصرف خون کامل در حال منسوخ شدن است و در ۳۱ استان ایران امکان اهدای پلاکت به روش فرزیس وجود دارد و ۱۸ استان کشور می توانند پلاسما را به روش یاد شده انجام دهند.

حاجی بیگی آمار اهدای خون در کشور را ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد دانست و افزود: در سال گذشته ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد خون و فرآورده در کشور در ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی توزیع شده است.

وی افزود: هم اکنون چهار هزار نمونه خون بند ناف از اهدا کنندگان ذخیره و ۱۷ پیوند موفق سلول بنیادی از این بانک در بیمارستان شریعتی انجام شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین به برنامه ملی خون‌های نادر ایران اشاره کرد و گفت: ۲۳ کشور عضو انجمن بین المللی خونهای نادر هستند که ایران عضو شانزدهم این بانک است که از سال ۸۹ به عضویت در آمده است و اکنون د راین زمینه حرف اول رادر منطقه مدیترانه شرقی می زند و تنها کشور اسلامی عضو انجمن بین المللی خونهای نادر هستیم.

وی تاکید کرد درمنطقه مدیترانه شرقی ۲۰ درصد خون منطقه در ایران اهدا می شود و نرخ پایین شیوع عفونت‌های منتقله از راه خون در ایران مثال زدنی و رتبه اول در منطقه است.

حاجی بیگی با اشاره به میانگین ۶۰ درصدی اهدای مستمر خون در ایران گفت: اکنون برخی از استان‌ها شاخص بالا تری دارند و مثلا استان سمنان به اهدای مستمر ۸۰ درصدی رسیده است.

سخنگوی سازمان از پاکی خون اهدایی ۱۶ استان کشوراز HIVو ۵ استان کشور از هپاتیت Cخبر خبر داد و افزود: رسیدن به ریسک صفر هپاتیت B نیز در دستور کار سازمان قرار دارد که امیدواریم به زودی محقق شود.

حاجی بیگی خبر از عضویت ۸۰ درصد بیمارستان‌های کشور در طرح مراقبت از خون( هموویژلانس ) خبر داد و گفت: هم اکنون برای همه بیماران خاص کیسه فیلتر دار خون در این سازمان تامین می شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ترکیب جمعیتی گروه‌های خونی در کشور و جشنواره فرهنگی هنری انتقال خون به مناسبت ۹ مرداد گفت:

به زودی به همین مناسبت مراسم رونمایی از تمبر ۵۰ میلیون اهدای خون و تابلوی یادبود آن برگزار می‌شود و سازمان برای روز هوای پاک نیز برنامه ویژه ای با همکاری شهرداری تهران خواهد داشت.

وی با تقدیر از همکاران روابط عمومی در کل کشور گفت: این نیروهای زحمتکش کارهای بزرگی انجام داده اند و علاوه بر این مسوولیت خطیر مسوولیت‌های دیگری نیز بر عهده دارند.

حاجی بیگی افزود: در سال ۲۰۰۷ میلادی ایرانیان با اهدای خون پولی و جایگزین خدا حافظی کرده اند و سال‌ها است که اهدای خون به همت اهدا کنندگان درسراسر کشورصد درصد داوطلبانه و بدون چشم‌داشت انجام می شود.

در بخش دیگری از این نشست دکتر فریبا صیقلی، مدیر روابط بین‌الملل سازمان انتقال خون با مروری بر عملکرد این دفتر طی سال‌های اخیر آموزشهای لازم را برای مستند سازی فعالیت‌ها و نحوه برقراری ارتباطات بین الملل مطرح و از همکاران استانی که در طرح های بین‌المللی همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این نشست لیلا نیرومند استاد ارتباطات مباحثی در خصوص ارتباطات تصویری و اهمیت آن در روابط عمومی مطرح کرد و به سوالات حاضران در خصوص این مباحث پاسخ گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز