خبرگزاری کار ایران

اعلامِ اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو؛

جزییات حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده ایمپلنت‌های ارتوپدی

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۴۰۱

اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در پاسخ به خبر منتشر شده در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید‌کننده ایمپلنت‌های ارتوپدی، اعلام کرد، افزایش چشمگیر تعداد تولیدکنندگان حوزه ارتوپدی اعم از تروما، ستون فقرات و مفاصل و تقاضای سرمایه‌گذاری در این بخش حاکی از سیاست‌های موفق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داخلی بوده و همچنان حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی را با رعایت استانداردهای کیفی و الزامات سلامت عمومی، برخود فرض می‌داند.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، شرکت آتیلا ارتوپد، تولید کننده ایمپلنت‌های ستون فقرات است که همزمان نمایندگی یکی از کمپانی‌های بزرگ و صاحب تکنولوژی حوزه جراحی ستون فقرات به نام مدترونیک را نیز دارا بوده است. همچنین، علاوه بر شرکت فوق، ۹ شرکت دیگر نیز در کشور در حال تولید ایمپلنت‌های ستون فقرات هستند که بعضا سبد محصولات کامل‌تری را ارائه کرده و قادر به ارائه محصولات کیفی بوده و هستند که عموما کاربردهای محصولات مدترونیک را پوشش می‌دهند.

اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه شرکت تولید‌کننده آتیلا ارتوپد تنها وارد‌کننده انحصاری از کمپانی مدترونیک بوده و اقدام به واردات محصولات مذکور کرده است، تاکید کرده است، تاکنون هیچ‌گونه مجوز دیگری برای واردات محصولات کمپانی فوق برای سایر شرکت‌ها صادرنشده است. لیکن، به نظر می‌رسد کمپانی مدترونیک در سال گذشته، نمایندگی خود را برای شرکت فوق تمدید نکرده است که پس از آن نیز تقاضایی برای ثبت نمایندگی جدید و واردات محصولات کمپانی فوق به اداره کل تجهیزات پزشکی ارائه نشده است و این اداره کل با توجه به جایگاه خود از مداخله در مناسبات تجاری فی مابین شرکت آتیلا ارتوپد و مدترونیک خودداری کرده است.

گفتنی است، با توجه به افزایش توان تولیدکنندگان داخلی در سال‌های اخیر، سیاست اداره کل تجهیزات پزشکی برای حمایت از کالای ایرانی، ایجاد محدودیت‌های فنی و قیمتی برای ثبت و واردات محصولات مشابه بوده است که این سیاست در سال ۹۸ به محدودیت تعدادی واردات تا حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور تسری پیدا کرده و حداقل ۹۰ درصد نیاز کشور توسط تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود.

اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین، یادآور می‌شود، سیاست صدور مجوز حداقلی (تا سقف ۱۰ درصد) برای محصولات شناخته شده جهانی با کیفیت‌های برتر به منظور حفظ بازار رقابتی در بازار داخلی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و همچنین، امکان برخورداری بیماران خاص از آخرین فناوری‌ها در کشور، برای صیانت از حقوق بیماران بوده و برای کلیه کالاها رعایت می‌شود.

براساس این اطلاعیه، علی‌رغم اعمال سیاست فوق، میزان مجوز صادر شده برای کمپانی مدترونیک تنها ۲ درصد نیاز کشور بوده است.

اداره کل تجهیزات پزشکی در پایان، افزایش چشمگیر تعداد تولیدکنندگان حوزه ارتوپدی اعم از تروما، ستون فقرات و مفاصل و تقاضای سرمایه‌گذاری در این بخش را حاکی از سیاست‌های موفق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داخلی، مطرح و بر حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی با رعایت استانداردهای کیفی و الزامات سلامت عمومی، تاکید کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز