خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد تشکیل موزه در میدان حسن آباد

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۳۳۹

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست که گزارشی در مورد حریق میدان حسن آباد و ابهامات آن به مردم و اعضای شورا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران، با ابراز خرسندی از اقبال افکار عمومی درباره خاطره جمعی میدان حسن آباد و  تشکر از این حسن توجه گفت: با توجه به وسعت اثرگذاری حریق در میدان حسن آباد، شهرداری باید گزارشی فنی به افکار عمومی ارائه دهد.

وی با بیان این سوال که چرا آتش نشانان که ایستگاه آنها دیوار به دیوار میدان حسن آباد است دیر مطلع شدند تصریح کرد: انتظار می‌رفت آتش‌نشانان زودتر به محل حادثه برسند. اینکه یک ساختمان تاریخی سیستم اطفای حریق نداشته هم خود جای سوال است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهردار تهران دستور بازسازی میدان حسن آباد را داده اند، افزود: مداخله در میدان حسن آباد پس از حریق تنها نباید به جداره میدان محدود شود و علاوه بر جداره باید اقدامات جدی‌تری در خصوص این میدان انجام شود.

مسجد جامعی با ذکر این نکته که این بنا تنها میدان باقی مانده از معماری رنسانس ایتالیا در ایران است، گفت: این بنای 90 ساله بسیار محکم است، زیرا در حریق، گنبدهای آهنی آن سوخته اما بنا هنوز سر پا است.

وی با اشاره به اهمیت این بنا و قرارگیری قبرستان مشروطه‌خواهان در اطراف آن پیشنهاد داد کاربری جدیدی برای این میدان در نظر گرفته شود و افزود: شاید بهتر باشد طبقه بالای این میدان به موزه میدان حسن آباد تبدیل شود.

مسجدجامعی با بیان اینکه قبل از عمل باید فکر کنیم که چه ظرفیت‌هایی باید به این میدان اضافه شود، گفت: نباید تنها به جداره این میدان توجه شود بلکه باید به محتوای آن نیز ورود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز