خبرگزاری کار ایران

تحویل ۵۰۰ مخزن CNG به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۷۴۶

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: به دنبال تفاهم‌نامه چهارجانبه بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه و بخش خصوصی، ۵۰۰ مخزن CNG به‌منظور جایگزینی با مخازن فرسوده قبلی تأمین و به شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران تحویل داده شد.

به گزارش ایلنا، مرضیه حصاری، مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن بیان این خبر اظهار کرد: وجود حدود سه هزار ناوگان اتوبوس‌رانی شهری CNG سوز فعال و غیرفعال در کشور از یک‌سو و فرسودگی و آسیب‌های احتمالی ناشی از مخازن این ناوگان از سوی دیگ، زمینه‌ساز پیشنهاد طرحی از سوی وزارت کشور بود که به دنبال پیگیری‌های متعدد، نهایتاً اسفند سال ۹۷ به تصویب هیئت محترم وزیران رسید.

وی افزود: بر اساس تصویب‌نامه، نرخ گاز طبیعی فشرده (CNG) از ابتدای خردادماه سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و مقرر شد منابع حاصل از این افزایش، به‌عنوان منابع شرکت ملی گاز ایران محسوب شده و صرف ایمن‌سازی جایگاه‌ها و تعویض مخازن فرسوده وسایل نقلیه گازسوز گردد.

حصاری با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه مذکور اظهار کرد: پیگیری‌های لازم به‌منظور تأمین اعتبار موردنیاز برای تعویض مخازن سایر اتوبوس‌های کشور در حال انجام است و در این مرحله جایگزینی مخازن ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: علت انتخاب شهر تهران برای شروع طرح، دارا بودن بیشترین تعداد اتوبوس‌ CNG سوز در کشور، فرسودگی بالای مخازن تعبیه‌شده و حساسیت بالا از نظر ایمنی و مسائل زیست‌محیطی و نیز لزوم نظارت دقیق بر مراحل اجرایی اولین جابجایی مخازن توسط وزارت کشور می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص بودجه و تأمین منابع مالی موردنیاز، به‌تدریج این طرح در کل کشور به اجرا درآید.

حضاری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و طرح‌های مشابه، سهم بالایی در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها خواهد داشت و به‌زودی شاهد افزایش سهم سوخت‌های پاک در سبد سوخت مصرفی کشور خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز