خبرگزاری کار ایران

اعطا مطرح کرد:

تذکر به صدور مجوز غیرقانونی بلندمرتبه‌سازی در حاشیه دریاچه خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۲۰۷

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره صدور پروانه ساخت یک برج ۳۱ طبقه در حاشیه دریاچه خلیج فارس تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه صحن شورای شهر تهران، علی اعطا نسبت به صدور پروانه ساختمان بلندمرتبه در حریم دریاچه خلیج فارس تذکر داد.

وی با اشاره به اینکه این مجوز در زمانی که بلندمرتبه سازی ممنوع بوده صادر شده است، گفت: دریاچه خلیج فارس یکی از جاذبه های گردشگری منطقه ۲۲ است که ساخت و سازهای بی رویه در اطراف آن صدمات جدی به دید و منظر وارد کرده است. شهرداری منطقه ۲۲ در تاریخ ۱۱/۵/۹۵ و ۱۱/۵/۹۶ اقدام به صدور پروانه ساختمان و پروانه نقشه در شمال شرق دریاچه خلیج فارس کرده است.

اعطا در ادامه تصریح کرد: براساس پروانه‌های صادر شده مجوز ساخت مجتمع تجاری، اداری در ۳۱ طبقه صادر شده است. این در حالی است که در آن تاریخ براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی،صدور مجوز ساختمان ۱۲ طبقه به بالا ممنوع شده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: شهرداری تهران در پاسخ به مکاتبات انجام شده، صدور پروانه ساختمانی این ملک را براساس قرارداد بین مالک و شهرداری در تاریخ ۲۲/۳/۹۲ توجیه کرده است.

او افزود: نکته مهم به محل قرار گیری این برج باز می گردد که در ۹۵ متری دریاچه خلیج فارس قراردارد. در صورت احداث این دریاچه نزدیکترین ساختمان به دریاچه خواهد بود و به دید و منظر آسیب جدی وارد می کند و باعث ضایع شدن حقوق شهروندان می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز