خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها در خصوص اخبار منتشر شده درباره تعداد زندانیان کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۴۸

درپی انتشار خبری با عنوان «زندانیان هر روز بیشتر از دیروز» در یکی از روزنامه‌های کشور روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن تکذیب این خبر، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها به شرح ذیل است:

یکی از روزنامه‌ها درحالی گزارش اشتباه و کذبی را منتشر کرده که خرسندیم با اجرای دستورالعمل‌ها و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه نتایج مطلوب طرح کاهش جمعیت کیفری به ثمر رسیده است و ارائه بدون تحقیق و بررسی این گونه مطالب کذب که آمار زندانیان کشور را با درصد قابل توجهی متفاوت از واقعیت ها نشان می دهد نشان دهنده عدم آگاهی بوده و موجب تشویش اذهان عمومی است.

با نگاه مقایسه ای به تعداد زندانیان کشور و روند کاهش جمعیت کیفری آمارحال حاضر زندانیان با زمان مشابه درسال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه با کاهش ۲۰ درصدی نیز روبرو شده است. به طوری که برای اولین بار در طول ۹ سال گذشته آمار زندانیان به کمتر از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. لذا لازم به ذکر است این امر نتیجه تلاش مجموعه قوه قضائیه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز