خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی بیمارستان طرفه خبر داد؛

موفقیت 90 درصدی عمل جراحی پیوند قرنیه در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۴۳۴

معاون آموزشی بیمارستان طرفه با تاکید بر اینکه شهروندان باید قبل از بروز هرگونه بیماری چشمی برای معاینات دوره‌ای به مراکز درمانی مراجعه کنند، افزود: بسیاری از بیماری‌های چشمی مانند آب سیاه (گلوکوم) و یا تومورهای چشمی ممکن است بدون علامت باشند و زمانی علائم آنها آشکار می‌شود که بینایی فرد آسیب جدی دیده است .

حسین محمد ربیع در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به علائم بیماری‌های چشمی افزود: تاربینی یا کاهش ناگهانی دید، احساس جرقه و مگس پران (حرکت شبیه پشه) در مسیر بینایی، قرمزی و درد چشم، مشاهده لک سفید در مردمک و دوبینی و یا تاربینی همراه با سردرد مواردی هستند  که فرد بلافاصله بایستی با مشاهده این علائم به چشم پزشک مراجعه کند.

موفقیت 90 درصدی عمل جراحی پیوند قرنیه در ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: حدود نیمی از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های چشم پزشکی به ویژه درمانگاه‌های فوق تخصصی شبکیه را افراد مبتلا به دیابت و یا فشار خون تشکیل می دهند، بنابراین این بیماران باید بطور دوره ای  مورد معاینه چشم قرار گیرند.

محمد ربیع با اشاره به عمل‌های موفقیت آمیز پیوند قرنیه در سطح کشور از جمله  در بیمارستان طرفه اظهار کرد: در حال حاضر سه نوع پیوند قرنیه شامل: پیوند تمام ضخامت،‌ پیوند لایه داخلی و پیوند لایه خارجی قرنیه در دنیا انجام می‌شود که تمامی این عمل‌ها با تعرفه دولتی در بیمارستان طرفه و توسط اساتید صورت می‌گیرد و میزان موفقیت آن ها  بین 80 تا 95 درصد است. خوشبختانه بانک چشم جمهوری اسلامی ایران که یکی از قویترین بانک های چشم در منطقه غرب آسیا است که بافت مورد نیاز پیوند قرنیه را با کیفیت بالا تامین می‌کند.

موفقیت 90 درصدی عمل جراحی پیوند قرنیه در ایران

وی همچنین اظهار کرد: عمل اصلاح عیوب انکساری با دستگاه اگزایمر لیزر مدل EX500 که یکی از پیشرفته‌ترین و بروزترین دستگاه‌های لیزر در دنیا است که در بیمارستان طرفه انجام می شود. این دستگاه نسبت به نمونه‌های قدیمی خود سرعت بالاتری داشته و در زمان کمتری عیوب انکساری را درمان می کند و نتایج بینایی بهتری دارد.

وی موفقیت با دستگاه‌های جدید در اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را بسیار بالا توصیف کرد.

فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی، یکی از ویژگی‌های این مرکز را حضور اساتید در حین عمل های جراحی و اعمال تعرفه دولتی دانست و افزود: بیمارستان طرفه این آمادگی را دارد تا در هر ساعت از شبانه روز، بیماران اورژانسی را پذیرش و تحت درمان دارویی یا جراحی قرار دهد. 

موفقیت 90 درصدی عمل جراحی پیوند قرنیه در ایران

وی با اشاره به خدمات بیمارستان طرفه گفت: در این بیمارستان، بیماری‌های مانند: قوز قرنیه، کدورت قرنیه ناشی از تبخال و یا ضربه، ترمیم پارگی قرنیه، اعمال جراحی کاتاراکت، آب سیاه و بخش قدامی چشم، بیماری‌های شبکیه، تومورهای چشمی، اصلاح عیوب انکساری چشم بادستگاه لیزر اکسایمر، انحراف های چشم، افتادگی پلک، مجرای اشکی و زیبایی پلک و ... درمان می‌شوند.

معاون آموزشی بیمارستان طرفه با تاکید بر اینکه شهروندان باید قبل از بروز هرگونه بیماری های چشمی برای معاینات دوره‌ای به مراکز درمانی مراجعه کنند، افزود: بسیاری از بیماری‌های چشمی مانند آب سیاه (گلوکوم) و یا تومورها چشمی ممکن است بدون علامت باشند و زمانی علائم آنها آشکار می‌شود که بینایی فرد آسیب جدی دیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز