خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری با جعل هویت زنانه

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۳۶

مردی که با جعل هویت زنانه و با شگردی خاص از یک شهروند اراکی حدود 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "احسان آنقی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت‌: چندی پیش یک شهروند اراکی با مراجعه به این پلیس از فردی ناشناس به دلیل کلاهبرداری 4 میلیارد ریالی اعلام شکایت کرد.

وی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس، مشخص شد که فرد شاکی مدت زمانی طولانی با این فرد که خود را خانمی مرفه معرفی کرده بود، در شبکه های اجتماعی آشنا شده و در آشنایی آنان در شبکه های اجتماعی، وعده ازدواج طرفین مطرح می شود.

این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشت: در این مدت، فرد ناشناس به بهانه های مختلف در حدود مبلغ 4 میلیارد ریال از شاکی پرونده دریافت می کند و بعد از سپری شدن مدت زمانی طولانی، این فرد متوجه رفتار مشکوک مخاطب کلاهبرداری صورت گرفته می شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با شکایت این فرد و تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم این پرونده که مرد جوانی بود شناسایی و در عملیات پلیس دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در ابتدای امر و در تحقیقات مقدماتی به عمل آمده کاملا منکر ارتکاب بزه بوده ولیکن پس مواجه با ادله و مستندات به دست آمده به ناچار به بزه ارتکابی و جعل هویت اعتراف کرد و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ آنقی خاطر نشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که افرادی با جعل هویت، شامل نام و جنسیت در این فضا همیشه در کمین بوده و هدف آنان از آشنایی با اشخاص چیزی جز فریب و سوء استفاده نبوده است و براین اساس از کاربران خواست اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذاشته و به آنان اعتماد نکنند.

وی در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را با پلیس فتا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز