خبرگزاری کار ایران

سالاری:

ساخت‌وسازهای اطراف مجلس بدون مصوبه و پیوست مطالعاتی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۲۰۳

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نسبت به ساخت و سازها در اطراف مجلس شورای اسلامی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا با اشاره به اینکه بارگذاری‌های اطراف مجلس برخلاف طرح تفصیلی شهر تهران است، گفت: این ساخت و سازها بدون مصوبه و بدون پیوست مطالعاتی بوده است که برخلاف اصول شهرسازی است.

وی با بیان اینکه نماهای این ساختمان ها که مرتبط با مجلس هستند و باید به هویت بخشی شهرها کمک کنند بدون هیچکدام از این شاخص ها طراحی شده اند افزود: بارها از دوره گذشته در خصوص این نماها تذکر داده شده است.

سالاری در ادامه به محدودیت ساختمان های موجود  در شعاع ۳۰۰  و ۵۰۰ متری این ساختمان ها که حقوق عمومی مالکان و پلاک های قدیمی را تضعیف کرده است اشاره و تصریح کرد: این پلاک‌ها اجازه ساخت و ساز در  ارتفاع ۱۰/۵ تا ۱۱ متر را ندارند. درعین حال پرونده این ساختمان ها باید توسط مجلس مورد تایید قرار گیرد که عملاً بسیاری از این پرونده ها در مجلس مانده و پاسخی نیز داده نشده است.

سالاری در ادامه به بسته شدن خیابان مردم توسط مجلس اشاره کرد و گفت: در آن زمان نسبت به اینکه خیابان مردم در اختیار مردم نیست  اعتراض شد اما پاسخی دریافت نکردیم. و از شهرداری و مجلس می‌خواهم این محدودیت های جدی که حقوق عمومی مردم را تحت شعاع قرار داده مورد بررسی قرار داده و طرح توسعه مجلس به نحوی اجرایی شود که حقوق مالکان رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز