خبرگزاری کار ایران

پاسخ اعضای کمپین حامیان لواسان به دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۵۳

اعضای کمپین حامیان شهر لواسان در پاسخ به نامه دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران مبنی بر اعتراض این مجمع به قطع اشجار و ساخت و عدم برخورد با ساخت ویلاهایی مانند ویلای خانم نعمت‌زاده بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، اعضای کمپین حامیان شهر لواسان در بیانیه‌ای اعلام کرد: شخصی با سمت دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران بدون اطلاع از وضعیت گذشته و حال لواسان با انتشار نامه‌ای اعضای شورای شهر لواسان را به عناوین مضحکانه از قبیل قطع اشجار و ساخت و عدم برخورد با ساخت ویلاهایی مانند ویلای خانم نعمت زاده و...  متهم کرده است.

خواستیم از طرف اهالی محترم لواسان بگوییم:

""مگر شما چه کاره‌اید که علیه شورای منتخب مردم اعلام جرم کنید؟ این حرف‌های  شما توهین مستقیم به اهالی شهیدپرور لواسان و منتخبان آنان است."

آقایی که خود را دبیر مجمع دانشجویان دانشگاه تهران معرفی کرده‌اید از اینکه به فکر قطع درختان در لواسان افتاده‌اید، هرچند بسیار دیر اما خوشحال شدیم، ولی هرچه در اینترنت به دنبال بیانیه اعتراض یا اعلام جرم کردن شما نسبت به چند دهه قطع درختان دانشگاه تهران توسط مدیران دانشگاه خودتان گشتیم، نبود!

آیا اعتراضات و تجمع دانشجویان به خاطر قطع درختان را ندیدید؟ اینجا نان می‌کند و آنجا بی‌نان؟ اهداف خیر یا شرتان برای مردم فهیم و شهیدپرور لواسان گنگ نیست.

متوجه باشید که اشتباه به عرض‌تان رساندند، متخلف شخص دیگری بوده و تخلفات در دوره‌ای دیگر از شهرداری لواسان اتفاق افتاد، کلاک در دوره‌های قبل مجوز گرفته و باستی هیلز در دوره‌های قبل ساخته شده است.

 سه سال و نیم پیش که شهرداری لواسان فقط در یک فقره هفتصد درخت را قطع کرد، شما کجا بودید؟ آن زمان که شهرک کلاک ساخته می‌شد و باستی هیلزها از دل زمین‌های لواسان سر بر می‌آورد شما کجا بودید؟ آن زمان انتخابات انجام شده بود و مسائل لواسان برای کاسبان انتخابات نان نمی‌کرد؟

سه سال و نیم پیش که مردم لواسان از روی ناچاری نسبت به تخریب‌های محیط زیست قطع درختان  ساخت و ساز باستی هیلزها اعتراض کردند، شما کجا بودید؟ آن زمان که مردم شهیدپرور لواسان، فعالان محیط زیست و دلسوزان این شهر مجبور به تجمع در جلوی شهرداری شدند، شما کجا بودید؟ از راه رسیده‌اید، اجازه بفرمایید عرق‌تان خشک شود. حال که با شورای منتخب به نتیجه رسیده ایم اجازه برداشت به نفع به شما نخواهیم داد.

شما از خون دل خوردن اهالی لواسان همدلی و همبستگی که انجام شد تا شورای شهر مورد نظر مردم رای بیاورد اطلاع دارید؟ آن زمان  شما کجا بودید که الان دایه دلسوزتر از مادر شده اید؟ چرا دعواهای سیاسی تان را به شهر آرام لواسان می‌کشانید؟ لواسان باید پایلوت آرامش شود.

بروید دنبال کارتان و بیشتر از این خود را مضحکه نکنید.لازم است بدانید لواسان در چند دهه قبل فاقد این فضای سبز موجود و فقط یک دیمزار برای کشاورزی بود، در حال حاضر سرانه فضای سبز لواسان ۴۱.۵ متر برای هر نفر است که در کل کشور بی‌سابقه بوده و خواهد بود. این فضاهای سبز  و درختان توسط همین مردم علاقه‌مند به فضای سبز و طبیعت دوست لواسان ایجاد شده است.آن زمان که این دیمزار تبدیل به بالاترین سرانه فضای سبز کشور گشت شما کجا بودید؟

"این نامه شما توهین مستقیم به مردم شهیدپرور لواسان و منتخبان آنان است"

اما شورای محترم شهر لواسان

خویشتن‌داری در مقابل بی‌احترامی به اهالی لواسان جایز نیست و اگر سکوت کنید از همراهی مردم لواسان دور خواهید بود، از شما درخواست داریم از این افراد به دلیل تشویش‌اذهان عمومی شکایت کنید تا قانون بین مردم لواسان و مشوشان اذهان عمومی حکم کند.ما اجازه نخواهیم داد با اینگونه تشویش ها علیه مردم لواسان تجربیات تلخ گذشته از شهرداری ضدلواسان و ضدطبیعت لواسان برای این شهر مظلوم را تکرار کنند.

همچنین اعضای این کمپین در بیانه دیگری خطاب به علی حیدریان؛ شهردار لواسان اعلام کرد:

می‌دانیم اگر روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز در لواسان به کمترین حد در تمام دوره‌ها رسیده است به خاطر حساسیت شما در لواسان است.

می‌دانیم اگر مانند تمامی دوره‌های قبل شهرداری شاهد ساخت باستی‌هیلزها، کلاک‌ها، شهرک دریاچه‌ها و غیره نبودیم به خاطر حساسیت‌های شما به خواسته‌های مردم شهیدپرور لواسان بوده است.

می‌دانیم که تخریب ویلای دختر وزیر سابق با همراهی شما در حال انجام است و بیش از ۷۰% آن انجام شده و می‌دانیم در این ویلا طبق نقشه فقط اضافه بنا باید خراب شود، طوری که حتی یک آجر هم اضافه بر آن تخریب نشود که در آن صورت شهرداری باید جوابگو مراجع قضائی باشد می‌دانیم طبق نقشه ساختمان این بنا باید در مکان‌های مختلف مقاوم سازی شود تا بتوان بعضی بخش‌ها را تخریب کرد و این کار زمان بر است.

می‌دانیم بعضی افراد و گروه‌های خود بزرگ پندار تخریب قسمت‌های کوچکی از یک ویلا را موفقیتی بزرگ می‌دانند و برای اینکه خبر این پیروزی را در بوق و کرنا کنند بی‌تابی می‌کنند و بخاطر اینکه موفقیت حاصل تلاش کدام‌شان بوده گریبان پاره می‌کنند و با هم دعوا دارند، هر روز یکی از آنها خبر می‌زند تخریب ویلا به خاطر پیگیری ما بوده است.در صورتی که در واقعیت تخریب ویلا به خاطر دستور شهرداری مبنی بر تخریب اضافه بنا و همچنین عدم اعتراض دختر وزیر سابق به رای تخریب شهرداری بوده است و افتخار جوی این افراد فقط کار را به تعویق انداخته، اگر این گروه خود بزرگ پندار که بزرگترین افتخارشان تخریب قسمتی از یک ویلا در لواسان است با صاحب ویلا لج‌بازی نمی‌کردند چه بسا صاحب ویلا تا به الان خودش این کار را چندین بار انجام داده بود.صاحب ویلا که به تخریب اعتراض نکرد، ولی مطمئنا این لج و لجبازی تخریب یک ویلا را چندین ماه به تعویق انداخته است.

آیا اینها همانقدر پیگیر تخریب ویلای داماد هم حزبی‌های خودشان نیز هستند؟ و آیا اگر شما دستور تخریب برای ویلای داماد هم حزبی خودشان را صادر نمی‌کردید به فکر تلافی در پیگیری تخریب ویلای منتسب به احزاب مخالف خود و بیانیه دادن و مجرم خواندن شما بودند؟ آفرین به شما و آفرین به شورای شهر که بدون در نظر گرفتن افراد و احزاب و بدور از بازی‌های سیاسی که دمار از روزگار مردم در آورده، رای به تخریب هر سه سازه غیرمجاز دادید، قبل از اینکه سر و کله این گروه ها پیدا شود.

اقدام فردی که خود را دبیر مجمع دانشجویان دانشگاه تهران می‌خواند و اعلام جرم‌های بی‌اساس به شما یعنی بی‌احترامی مستقیم به مردم شهید پرور لواسان.

از شما درخواست داریم برای حفظ حرمت مردم شهید پرور لواسان علیه این افراد که با تشویش اذهان عمومی مقاصد از قبل مشخصی را دنبال می‌کنند طرح شکایت کنید و مردم شهیدپرور لواسان را مورد اطلاع قرار دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز