خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

محرومیت تهران از اتوبوس‌های جدید/ سرفاصله حرکت در برخی خطوط اتوبوسرانی طولانی است/ اتوبوس‌ها در محدوده طرح ترافیک بازسازی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۳۱

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای کم کردن سرفاصله‌ حرکت اتوبوس‌ها به ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

پیمان سنندجی‌ (مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی و اضافه شدن تنها ۱۳ اتوبوس بی آرتی طی دو سال گذشته به این ناوگان گفت: تهران سال‌های زیادی از اتوبوس‌های جدید محروم بوده است، در حالی که از سال ۹۰ به بعد به دلیل افزایش طرح‌های توسعه، این کلانشهر نیاز بیشتری به اتوبوس داشته است. 

وی با اشاره به اینکه «مساله سرفاصله‌ها» را یکی از مشکلات جدی در ایستگاه‌های اتوبوسرانی عنوان کرد و افزود: کمبود اتوبوس به این معنی نیست که اصلا اتوبوسی وجود ندارد،‌ بلکه نکته اینجاست که در برخی خطوط سرفاصله‌ها طولانی است و اعلام نیاز برای اتوبوس‌های جدید نیز به منظور کم کردن سرفاصله‌ها است. اکنون در تهران ۶ هزار دستگاه اتوبوس داریم و برای کم کردن سرفاصله‌ها نیازمند ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر هستیم. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: زمان میانگین توقف مسافران در ایستگاه‌ها حدود ۷ تا ۸ دقیقه است که این زمان باید به ۴ دقیقه کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که در طرح ترافیک جدید به موازات ایجاد محدودیت در تردد خودروهای شخصی،‌ آیا ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی افزایش یافته است؟ اظهار داشت: ۱۳ دستگاه اتوبوس دو کابین و حداقل ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس به سیستم حمل ونقل شهر اضافه شده، که  هزینه ۱۳ دستگاه بی‌آرتی خریداری شده از طریق عوارض طرح ترافیک تامین شده است.

سنندجی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید در محدوده ۱۲۰ کیلومتری طرح ترافیک نیازمند تعداد وسائل نقلیه عمومی بیشتری هستیم، گفت: بیشتر اتوبوس‌های خطوط ۱ و ۴ که در محدوده طرح ترافیک قرار دارند، بازسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه استفاده از حمل ونقل عمومی به برنامه‌ریزی قوی‌تری نیاز دارد، گفت: اکنون اپلیکیشن‌ها به کمک مردم آمده‌اند و مدت زمان رفت و آمد به سهولت با آنها قابل محاسبه است که این قابلیت در مدیریت تردد مردم در مسیرهای طرح ترافیک بسیار اثرگذار است. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به سوالی درباره خطای اپلیکیشن‌ها در مسیریابی و اعلام زمان حرکت اتوبوس‌ها نیز گفت: اعتبار این اپلیکیشن‌ها بالاست و افراد می‌توانند از طریق سایت bus.tehran.ir و نسخه موبایلی Tehran bus از مسیر و زمان حرکت اتوبوس‌ها اطلاع پیدا کنند و طبق زمانبندی برای رسیدن به نزدیکترین ایستگاه‌ برنامه‌ریزی کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است در لحظاتی مشکل فنی وجود داشته باشد،‌ اما این نرم‌افزارها به  مسیریاب (GPS)‌ وصل هستند و صحت‌سنجی آنها بالاست. 

سنندجی با اشاره به چرایی تاخیر در حرکت اتوبوس‌‌های بی‌آرتی در ایستگاه‌ها اظهار داشت: اتوبوس‌ها براساس زمان‌بندی حرکت می‌کنند،‌ یکی از مشکلات جدی که سبب تاخیر اتوبوس‌ها می‌شود، ورود خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها به خطوط ویژه است.

وی ادامه داد: اکنون در خطوط ۵،‌۹ و در بخشی از خیابان ‌ولیعصر، محدوده میرداماد تا بزرگراه نیایش وضعیت نابسامان است. خواهش ما از مردم این است، وارد خطوط ویژه نشوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه طرح پلیس در منع ورود موتورسیکلت‌ها و خودروهای شخصی به خط ویژه در منظم شدن حرکت اتوبوس‌های بی‌آرتی‌ تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: هرچه خطوط ویژه بیشتر عاری از خودروهای متفرقه باشند، خدمات‌رسانی دقیق‌تر انجام می‌شود. 

سنندجی اظهار داشت: براساس مصوبه دولت، طی ۵ سال در تهران باید هزار اتوبوس گازسوز وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود و با ورود این اتوبوس‌ها، کاهش سرفاصله‌ها عملی می‌شود. در این راستا ابتدا اتوبوس‌های فرسوده از رده خارج می‌شوند و بعد اتوبوس‌های فاقد کولر که متعلق به سال‌های ۸۴ و ۸۵ هستند را از رده خارج می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: هر تعداد اتوبوسی که خریداری می‌شوند، در دو بخش جداگانه در ناوگان حمل و نقل عمومی توزیع می‌شوند، به طور مثال اگر هزار دستگاه اتوبوس وارد تهران شود، یک بخش آن به منظور توسعه ناوگان و بخش دیگر برای خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده به کار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز