خبرگزاری کار ایران

تلاش برای نمونه‌سازی تجهیزات واگن‌سازی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۲۰

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تولید تجهیزات واگن سازی در کشور گفت: در تلاش هستیم تا بخشی از تجهیزات حوزه واگن سازی که در داخل کشور ساخته نمی‌شود را نمونه‌سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در حاشیه یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه امروز گفت: در جلسه امروز ادامه موضوع گزارش تفریغ بودجه شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و کلیات وظایف تعیین شده را مورد بررسی قرار دادیم. در همین راستا ۴۳ بند پیشنهادی ارائه شد تا براساس آن وظایفی برای شهرداری تهران تعیین شود.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه ساخت یک رام قطار توسط شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در حوزه ساخت واگن تا 55 درصد امکان خودکفایی داریم. در تلاش هستیم بخشی از تجهیزاتی که در داخل کشور ساخته نمی‌شود را نمونه‌سازی کنیم تا به ساخت حداقل 70 درصدی تجهیزات در داخل کشور برسیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار شرکت واگن‌سازی در داخل تولید واگن را انجام می‌دهند افزود: بخشی از تجهیزات همانند پکیج فرمول از خارج از کشور وارد می‌شود و اگرچه تولید برخی از آن‌ها در داخل به صرفه نیست اما در تلاشیم تا در تولید آنها نیز به خودکفایی برسیم. قرارداد ساخت این یک رام قطار در مسیر این موضوع است که بفهمیم در بهترین حالت چقدر می‌توانیم در ساخت واگن و قطار موفقیت داشته باشیم.

وی با اشاره به تخصیص بودجه 2 میلیارد یورویی دولت تصریح کرد: با یک میلیارد این قرارداد که سهم شهر تهران بود می‌توانستیم هزار واگن وارد کنیم که قرار شد ۶۳۰ واگن از این محل وارد خطوط متروی تهران شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از جلساتی که داشتیم مقرر شد تا سهمیه فایناس در حدود ۵۰۰ میلیون یورو برای شهر تهران در نظر گرفته شود البته این عدد یعنی ۵۰۰ میلیون یورو نمی‌تواند برای واردات همه ۶۳۰ واگن کفایت کند اما بی تردید ورود همین واگن‌ها نیز غنیمت خواهد بود. بی تردید بعد از اخذ قرارداد نهایتاً یک سال طول می‌کشد تا اولین واگن‌ها وارد خطوط متروی شهر تهران شوند.

هاشمی درباره مسائلی  که درپی بررسی تفریغ ۹۶ توسط اعضا مطرح شد به دونگرانی اعضای شورا اشاره کرد و گفت: دو نگرانی دراین باره وجود داشت. یک اینکه آیا می توان تفریغ بودجه را بدون تلفیق بررسی کرد و دیگری اینکه بخشی از این گزارشات تفریغ مربوط به ۵ ماهه اول است که مدیریت شهری در اختیار گروه دیگری بوده و برخی از آن مربوط به ۷ ماهه دوم است که مدیریت شهری فعلی فعالیت خود را آغاز کرده بودند و  اعضا خواستار شفاف سازی دراین باره بودند.

رئیس شورای شهر در انتها درباره تمدید مهلت ثبت نام شورایاری ها اظهار داشت: تاکنون ۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند و  دلیل کاهش ثبت نام منع حضور افرادی است که  با شهرداری رابطه استخدامی و معاملاتی داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز