خبرگزاری کار ایران

تذکر به شهرداری درباره وضعیت نابسامان پله برقی و آسانسور ایستگاه شادمان

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۲۵

عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت نابسامان پله برقی و آسانسور ایستگاه شادمان به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در ابتدای یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به سالگرد شلیک از ناو آمریکایی به پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر در خلیج فارس گفت: این اقدام  وحشیانه منجر به شهادت ۲۹۰ نفر شد که بیش از ۶۰ نفرشان کودک بودند.

وی با بیان اینکه سالگرد این اقدام در سال جاری تقریبا با سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان ایران همزمان شد، تصریح کرد: همزمان یک هواپیمای آمریکایی با ۳۵ سرنشین نیز به آسمان کشورمان تجاوز کرد، اما نیروهای مسلح کشورمان در اقدامی جوانمردانه و انسانی، به دلیل حفظ جان آن ۳۵ نفر از هدف قرار دادن آن خودداری کرد.

نظری خاطرنشان کرد: سرنگون کردن پهپاد و توامان شلیک نکردن به هواپیمای با سرنشین، هر دو مستحق تقدیر است و به سهم خود از دلاوران سپاه پاسدارن تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سران آمریکایی باید بدانند که افکار عمومی جهان، اقدام غیرانسانی ایالت متحده و رفتار انسانی جمهوری اسلامی ایران را مقایسه و بر اساس آن نتیجه خواهد گرفت تصریح کرد: امیدوارم در تهران و فضایی مانند فرودگاه امام خمینی(ره) نیز یادبودی برای جانباختگان این پرواز ساخته و از آن رونمایی شود.

عضو شورای شهر در ادامه به اقدام شهرداری تهران در حل مشکل برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه اشاره کرد و گفت: به ویژه از راه‌اندازی پله برقی پل عابر مقابل داروخانه ۱۳ آبان قدردانی می کنم. اما همچنان لازم است شهرداری با سرعت بیشتری نسبت به تعمیر پل‌های مکانیزه عابر و نیز تبدیل پل‌های عادی به پل‌های مکانیزه اقدام کند.

وی با اشاره به تذکر دی‌ماه سال گذشته نسبت به وضعیت نامناسب ایستگاه مترو شادمان افزود: در آن تذکر خواستار حل مشکل پله برقی و آسانسور در این ایستگاه شدم. پس از این تذکر، شهردار محترم تهران در پاسخی که در تاریخ پنجم اسفندماه سال ۹۷ ارسال شد، قول دادند که آسانسورهای ایستگاه مترو شادمان برای هر دو خط دو و چهار مجددا فعال شود. ایشان همچین وعده دادند که تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ پله‌برقی ورودی جدید متروی شادمان آغاز به کار خواهد کرد، اما متاسفانه تا امروز که نهم تیرماه است این وعده اجرایی نشده است.

نظری به شهردار و معاونان ایشان پیشنهاد داد در یکی از سه‌شنبه‌های بدون خودرو در ایستگاه شادمان خط عوض کرده یا از این ایستگاه سفر خود را آغاز کنند تا ببینید با هر بار توقف قطار، چند صد نفر که در میان‌شان سالمند و توان‌یاب هم حضور دارد، مجبورند ده‌ها پله را بالا و پایین کنند تا وارد ایستگاه شده یا از آن خارج شوند یا خط عوض کنند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: امیدوارم در سال جاری، با توجه به تبصره سی‌وهشتم بودجه شهرداری تهران، امر مهم مناسب‌سازی جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز