خبرگزاری کار ایران

سرهنگ کاظمی خبر داد:

کشف پرونده تهدید و توهین یک زن به همکار سابق‌اش در واتساپ

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۷۴

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، از کشف پرونده با موضوع تهدید و توهین توسط یک زن به همکار سابق اش در واتساپ خبر داد.

به گزارش ایلنا، چندی پیش آقایی جوان با طرح شکایت در پلیس فتا عنوان کرد: در محیط شبکه اجتماعی واتساپ، لباس می‌فروشم و از آنجایی که این شبکه اجتماعی برای من یک محیط اقتصادی و کاری است، بین همکاران و گروه‌های اجتماعی دیگر نیز دارای اعتبار و آبرو هستم.

این جوان ۳۲ ساله ادامه داد: همه چیز خوب بود تا اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ با انتساب تهمت و افترا و انتشار مطالب کذب به بنده باعث هتک حیثیت‌ام شد. این اقدامات فرد ناشناس، منجر به خدشه‌دار شدن موقعیت کاری و اجتماعی بنده بین دوستان و همکارانم شده در حالی‌که حتی من نمی‌دانم انگیزه فرد ناشناس از این کار‌ها چیست.

ماموران پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی تجسس‌های خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد صفحه‌ای که اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه شاکی کرده متعق به خانمی ساکن تهران است.

در ادامه با دعوت از شاکی و مواجهه حضوری با متهم که به پلیس فتا احضار شده بود، او متهم را شناسایی کرد و مشخص شد آنها هر دو در گذشته با هم همکار بوده‌اند که در ادامه تحقیقات، متهم با صراحت به اتهامات انتسابی‌اش اعتراف کرد و انگیزه این کار‌ها را خصومت و اختلافات قبلی او با شاکی عنوان کرد.

سرهنگ کاظمی، رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام این خبر عنوان داشت: در حال حاضر یکی از چالش‌های فضای مجازی، عدم رعایت حقوق مالکیت فکری است. برای حفظ تعادل جامعه باید رشد فناوری اطلاعات و توسعه‌ی اخلاق به طور متعادل صورت گیرد، اما اخلاق نتوانسته در جامعه هم پای فناوری اطلاعات، توسعه یابد.

وی متذکر شد: باید این را نیز در نظر داشت که هرنوع رابطه‌ای در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد. اکنون که استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است کنار استفاده مطلوب از آن، با رعایت برخی آداب از سوء تفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز