خبرگزاری کار ایران

در راستای گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی؛

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رییس دانشگاه سوربن فرانسه دیدار و گفتگو کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۹۰

در راستای گسترش همکاری‌های علمی و بین المللی، هفته گذشته ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سفر به کشور فرانسه و حضور در شهر پاریس با رییس دانشگاه دولتی سوربن سیته فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات صالحی عمران ضمن معرفی فعالیت های گسترده دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمادگی این مرکز علمی و مهارتی را جهت همکاری با دانشگاه سوربن در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

ژان پیر، رییس دانشگاه پاریس ۱۳( سوربن سیته) نیز ضمن اظهار خرسندی از ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های دانشگاه سوربن سیته را معرفی و آمادگی کامل خود را برای همکاری‌های علمی و دانشگاهی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

در این ملاقات که با حضور رییس و معاونین دانشگاه سوربن و صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و فرج اله طالبی مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین الملل دانشگاه انجام گرفت، در خصوص همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های مشترک، تبادل اساتید به ویژه برگزاری کارگاه و دوره‌های تخصصی برای مدرسان  دانشگاه فنی و حرفه ای توسط اساتید فرانسوی در ایران و فرانسه و فراهم نمودن زمینه تجهیز کارگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای توسط شرکت‌های فرانسوی و حمایت‌های بین المللی به ویژه "طرح اراسموس پلاس"(برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است و طی این برنامه دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنند و از مزایا و امکانات آن‌ها بهره‌مند گردند) مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است در این دیدار مقرر گردید همکاری‌ها در زمینه مکانیک خودرو،برق خودرو،گیربکس خودرو به ویژه گیربکس اتومات با همکاری شرکت‌های رنو و پژو فرانسه و انتقال فناوری در این زمینه‌ها آغاز شود و در هر مرحله بر حسب نیاز طرفین در سایر زمینه ها و رشته‌ها گسترش یابد.

گفتنی است دانشگاه سوربن (پاریس ۱۳) قدیمی ترین دانشگاه فرانسه است و یکی از شعب سیزده‌گانه دانشگاه دولتی پاریس محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۰ از دانشگاه پاریس جدا شد و  دارای پردیس های دانشگاهی زیادی می‌باشد که عمدتاً در شمال شهر پاریس مستقر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز