خبرگزاری کار ایران

زهرا نژادبهرام:

نباید مرکز مطالعات تهران را در حد یک مرکز پژوهشی تقلیل دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۶۵۳

عضو شورای‌شهر تهران گفت: نباید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را در حد یک مرکز پژوهشی تقلیل دهیم.

به گزارش ایلنا، زهرا نژادبهرام با اشاره به حذف مرکز پژوهش‌های شورای‌شهر گفت: شهر باید تنها یک مرکز مطالعات داشته باشد و در حال حاضر تمامی انتظارات شورا در حوزه بررسی طرح‌ها و لوایح در مرکز متمرکز است و انتظار شورا بر این است که مرکز بتواند ظرفیت‌های زیرساختی را فراهم کند و هم نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی را ارائه کند.

نژادبهرام با بیان اینکه تجمیع انتظارات ما در حوزه اجرایی و نظری برای شهر تهران در مرکز مطالعات امکان‌پذیر است، تصریح کرد: البته این موقعیت هم فرصتی برای مرکز فراهم می‌کند و هم یک انتظار برای مدیریت شهری. فرصت از آن جهت که مرکز می‌تواند جایگاه خود را سریع‌تر از آنچه تصور می‌شود به عنوان بازوی مدیریت شهری گسترش دهد و مرکزی برای کل مدیریت‌شهری و نه تنها شهرداری تهران باشد. این یک انتظار است که مدیریت‌شهری از این مرکز دارد در حالیکه پیش از این تنها شهرداری‌تهران این انتظار را داشت.

این عضو شورای‌شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ میلیون شهروند تهرانی از مرکز مطالعات انتظار دارند که رویکرد و دیدگاه‌های نظری پژوهشی خود را اعلام کند، افزود: اگر این تحقق نیازمند تغییر ساختار است، اولین کاری که مرکز مطالعات می‌کند با توجه به شرح وظایف جدیدی که برای آن تعریف شده، بازنگری مطالعاتی در ساختار است. اگر لازم است باید بازوهای جدیدتر مطالعاتی را نیز به خود متصل کند و هرچه زودتر باید این مهم محقق شود طوری‌که از هم اکنون برنامه بودجه‌ای و ساختاری برای آن تعریف شود. در این عرصه مرکز مطالعات باید به‌عنوان کانون قدرتمندی برای مطالعات شهری تبدیل شود و دین خود را به شهر تهران ادا کند و این تنها با ارتقاء و توسعه این مرکز میسر است.

نژادبهرام تصریح کرد: نباید مرکز مطالعات را درحد یک مرکز پژوهشی تقلیل دهیم. مرکز یک مجموعه توسعه‌یافته است که رویکردش تنها تحقیق و پژوهش نیست و حتی در فرآیند ارزیابی و اجرایی هم وارد کار می‌شود. موقعیت مرکز مطالعات نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته و شهروندان تهرانی چشم‌شان به مرکز است که چه نسخه‌ای را برای شهر تهران می‌پیچد و چگونه آن را ارزیابی می‌کند و در اجرای آنچه نقشی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز