خبرگزاری کار ایران

در جریان جلسه شورای شهر؛

لایحه یک فوریت ضرایب تعدیل عوارض ساختمان مصوب شد/ برگزاری جلسه فوق‌العاده برای تعدیل نرخ عوارض ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۹۲

یک فوریت لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی بلوک‌های شهر تهران در صحن شورا را به تصویب رسید و این لایحه به صورت فوق‌العاده در روز سه‌شنبه بررسی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و چهل و هشتمین  جلسه شورای شهر لایحه یک فوریت ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی بلوک‌های شهر تهران که به گفته شهردار تهران قرار بود به صورت دوفوریتی به صحن شورا ارائه شود، مطرح شد.

عبدالرضا گلپایگانی (معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران) در دفاع از یک فوریت این لایحه با اشاره به الزام به صدور پروانه در این باره گفت: باید قبل از پایان خرداد این لایحه را به شورا ارائه می‌کردیم تا پاسخگوی شهروندان در مناطق باشیم و سرعت صدور پروانه ساختمانی کاهش پیدا نکند.

در ادامه بهاره آروین (عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران) به عنوان مخالف گفت: بر اساس قانون تعیین هرگونه عوارض شهری تا 15 بهمن ماه باید انجام شود و هیچ شورایی حق تغییر عوارض در طول سال را ندارد. بنابراین در صورت تعدیل نیروها، ملاک عمل سال 99 خواهد بود و بهتر است این عوارض در فراق بال بیشتری مورد بررسی قرار گیرند.

در ادامه مجید فراهانی (عضو شورای شهر تهران) نیز با اشاره به متن مصوبه سال گذشته شورا در خصوص تعیین عوارض گفت: در بند 3 این مصوبه پیش‌بینی شده بود تا پایان خرداد نسبت به تهیه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک‌های شهری تهران اقدام شود و این تصمیم در جهت واقعی کردن عوارض بود.

در نشست امروز شورا، برخی از اعضای شورای شهر معتقد بودند عوارض تعیین شده نباید تعدیل شود، زیرا از سال 93 عوارض هیچ گونه تغییری نکرده بود، اما در نهایت این موضوع به صورت یک فوریتی با 16 رأی موافق و 3 رأی مخالف به تصویب رسید.

پس از آن محسن هاشمی خطاب به اعضای شورا گفت: برای آنکه شهرداری و مردم از بلاتکلیفی دربیایند، این لایحه در دو کمیسیون برنامه و بودجه و معماری و شهرسازی طی امروز و فردا بررسی شود و سه‌شنبه نیز در جلسه فوق‌العاده این لایحه به رأی گذاشته شود.

اعضا در ادامه نسبت به برگزاری جلسه فوق‌العاده در روز سه‌شنبه به تبادل نظر پرداختند و نظری مخالف بذگزاری این جلسه شد، اما الویری با بیان این نکته که تأخیر در تصویب این لایحه میلیاردها خسارت در درآمدهای شهرداری ایجاد می‌کند، همچنین شهر در بلاتکلیفی خواهد بود، گفت: بهتر است این جلسه برگزار شود و لایحه را تعیین تکلیف کنیم.

در پایان اعضا با 14 رأی موافق به برگزاری جلسه فوق‌العاده رأی دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز